فعالیت بانوان پژوهشگر همتراز با مردان شده است

15 دی 1389

خبرگزاری فارس: دبیر شورای پژوهش بانوان هیئت علمی منطقه 4 دانشگاه آزاد کشور گفت: در حال حاضر درصد فعالیت بانوان پژوهشگر به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی به درصد فعالیت مردانی که در‌ این عرصه فعالیت می‌کنند، نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سهیلا پرستگاری بعد‌از‌ظهر امروز در جلسه شورای پژوهش زنان و نقش بانوان در پژوهش اظهار داشت: در سال 79 شورای پژوهش زنان هیئت علمی تأسیس و در تمام واحدهای دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این شورا با انگیزه پیشرفت و تبلور فعالیت‌های بانوان عضو هیئت علمی ایجاد شد، بیان داشت: هم‌اکنون قشر عظیمی از بانوان پژوهشگر در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی‌ فعالیت پر‌رنگی دارند.
دبیر شورای پژوهش بانوان هیئت علمی منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این شورا در تمام مناطق یک مرکز مطالعات زنان به منظور پیگیری مسائل زنان ایجاد کرده که یکی از این مراکز در واحد خوراسگان منطقه 4 ایجاد شده است.

وی ادامه داد:‌ کمیته‌های علمی تخصصی از سوی شورای پژوهش زنان هیئت علمی ایجاد شده است و امروز در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد اعضای این کمیته‌ها گردهم آمدند و به منظور پیشرفت بهتر روند کاری در کمیته‌ها به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

پرستگاری افزود: در حال حاضر طرح‌های پژوهشی مطلوبی در راستای مطالعات زنان و علمی در دست اقدام بوده و مجلات علمی و پژوهشی در حوزه زنان شکل گرفته است.

وی از ایجاد شاخه روابط بین‌الملل بانوان در دانشگاه‌ها خبر داد و اضافه کرد: در این شورا بخشی برای دانشجویان پژوهشگر که در آموزش‌های عالی تحصیل می‌کنند، ایجاد شده است.

دبیر شورای پژوهش بانوان هیئت علمی منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح بررسی روند طلاق، عوامل و دلایل در هر منطقه به عنوان یک طرح پژوهشی علوم انسانی در حال انجام بوده و در برخی از مناطق به طور کامل اجرایی شده است.

وی بیان داشت: یک بانوی عضو هیئت علمی علاوه بر عرصه علمی، آموزش و پژوهش در منزل هم به عنوان یک همسر و مادر فعالیت دارد و این در حالی بوده که نتوانسته به دلیل تعدد فعالیت‌ها به نحو مطلوبی در عرصه پژوهش وارد شود اما امروزه حلول فکری و برنامه‌ریزی آنها بدون آسیب‌پذیری به پایه خانواده رشد یافته است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours