فروتن: پدیده چندهمسری ناشی از بی‌توجهی به آموزش‌های جنسی

18 دی 1389

ایلنا: رئیس کلینیک سلامت خانواده شاهد در همایش ملی آینده پژوهی مسائل خانواده در ایران با اشاره به اینکه در بعد علمی باید به طور ویژه درباره مسائل جنسی عمل کرد گفت: در رابطه با بحث سلامت خانواده به خصوص سلامت زناشوئی بیشتر بر روی کاغذ صحبت شده است به جای اینکه عملا کاری انجام شده باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم فروتن اورولوژیست دانشیار دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه سستی روابط جنسی سبب ناسازگاری زناشوئی، ایجاب روابط جنسی خارج از خانواده، پدیده چند همسری و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی اینگونه می‌شود گفت: آموزش‌های لازم درباره روابط جنسی در بین زنان و مردان ما وجود ندارد.

او با اشاره به اینگونه آسیب‌های اجتماعی گفت: در بین مردان توجه به نیازهای زن در روابط جنسی وجود ندارد، 75 و 2 درصد زنان خیابانی گفته‌اند در زندگی زناشوئی سابق خود از مرد زندگی‌شان محبت ندیده‌اند.

او با اشاره به اینکه امروزه 17 ـ 18 ارگان در ارتباط با مسائل خانواده فعالیت می‌کنند گفت: ما در ایران برای هر چیزی شورا داریم مثل شورای‌عالی ترافیک اما برای خانواده که اساس زندگی اجتماعی است هیچ شورایی ایجاد نشده است و ما تا وقتی که در کشور به مدیریت واحد خانواده نرسیم نمی‌توانیم بحث خانواده را جمع کنیم.

او تاکید کرد: فرهنگ‌سازی و اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج و پس از ازدواج چیزی است که امروزه جای خالی‌اش در جامعه ما کاملا احساس می‌شود و با اجباری شدن اینگونه مشاوره‌ها می‌توان ازدواج‌های پایدارتری را پیش‌بینی کرد.
او همچنین با اشاره به اینکه در ایران رشته دکتری تخصصی خانواده و سلامت جنسی منطبق با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی وجود ندارد گفت: راه‌اندازی و گسترش کلینیک‌های تخصصی خانواده باید در کشور اتفاق بیفتد.

او با اشاره به مشاورانی که در تابلوی خود نوشته‌اند مشاوره خانواده گفت: حتی اینها نیز نمی‌دانند چطور باید در ارتباط با مسائل جنسی مشاوره دهند زیرا خودشان چنین آموزش‌هایی را ندیده‌اند و در سیستم‌ آموزشی ما آموزش‌های مربوط به مسائل جنسی حذف شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours