ملاقات تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی با مراجع در قم

18 دی 1389

تحول سبز: روز جمعه تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی با حضور در دفاتر و یا بیوت علما با آنان دیدار و پیرامون مشکلات زندانیان سیاسی که بی جرم و گناه به بند ستم گرفتار آمده اند، سخن گفتند.

به گزارش تحول سبز، در این دیدار که خانواده نازنین خسروانی، ساجده کیانوش راد، فیض الله و فاطمه عرب سرخی و سید مصطفی تاجزاده حضور داشتند از مظالمی که بر زندانیان سیاسی و خانواده های مظلومشان می رود شکوه شد و علما و مراجع همچنان به عنوان اصلی ترین پناهگاه و ملجأ این خانواده ها با توجه به موضع گیری های پیشین و ابراز نظرات راهگشای فقهی شان مورد تکریم حاضران قرار گرفتند.

فشار شدید بر روی زندانیان زن بویژه زنان زندانی در سلول های انفرادی ۲۰۹ و دیگر بندهای زندان اوین از مهم ترین مباحث مطرح شده در این دیدار بود و خانواده ها با ابراز نگرانی از وضعیت نامعلوم عزیزان خود و دیگر زنان مانند زهرا حاتمی و ریحانه طباطبایی ، نسرین ستوده و فرزانه روستایی درخواست واکنش نسبت به این بدرفتاری ها و اقدامات غیرشرعی را نمودند.

با توجه به زمان محدود این ملاقات ها نسبت به سایر مشکلات خانواده ها بویژه زنان جوانی که سرپرست خانواده شان در حبس طولانی مدت است و از تماس تلفنی و ملاقات و مرخصی محروم مانده اند و نیز درمورد وضعیت شاکیان از سردار مشفق و سایر مداخله گران نظامی که به زندان فراخوانده شده اند گزارشی اجمالی ارائه شد و علاوه بر آن نامه ای متضمن مشکلات این عزیزان جهت بررسی و دستورات لازم تقدیم شد. گزارش وضعیت مهندس محسن صفایی فراهانی که چهار ماه است تحت الحفظ در بیمارستان به سر می برد و نیز مصطفی تاجزاده که پنج ماه است علیرغم بیماری در قرنطینه زندان به سر می برد و از تماس تلفنی و ملاقات حضوری با خانواده و وکیلش محروم است و یک اربعین است که ملاقات کابینی اش نیز ممنوع شده است،از جمله گزارش های ارائه شده در این دیدارها بود.

در این دیدارها خانواده ها انتظارات خود را از مراجع در شرایطی که قوه قضائیه حقوق ابتدایی زندانیان سیاسی را نمی دهد و با اتهام امنیتی آنان را تحت سخت ترین فشارها گذارده است، مطرح کردند و ابراز امیدواری کردند که این ظرفیت بزرگ در جامعه اسلامی بتواند در خدمت حل مشکلات جامعه قرار گیرد و رفع مظالمی که بر زندانیان سیاسی و خانواده هایشان می رود با اظهار نظرهای فقهی و توصیه ها و تاکیدات ایشان، در اولویت قرار گیرد. مراجع تقلید شیعیان با شفقت و دلسوزی توأم با تأثر شنوای تظلم خواهی خانواده ها شدند که به نمایندگی از دیگر عزیزان در محضر آنان حاضر شده بودند، و علاوه بر بیان مشکلات عریضه ها و نامه هایشان را برای بررسی و دستور رسیدگی تقدیم کردند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours