بیمه شدن زنان سرپرست خانوار در حد یک مصوبه باقی مانده است

25 دی 1389

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه مصوبه مجلس مبنی بر بیمه شدن تمام زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست حق واقعی این قشر است، گفت: این مصوبه صرفاً در حد یک مصوبه باقی مانده است.

شاهرخ رامین در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری‌ فارس «توانا» اظهار داشت: همه سازمان‌های بیمه در آغاز کار و با توجه به نیروی کاری جوان، درآمد بیشتری را کسب می‌کنند اما با گذشت زمان و افزایش تعداد بازنشستگان، هزینه‌های مؤسسات بیمه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در بازه سوم زمانی صندوق بیمه، دو گروه از کارکنان بازنشسته و یک گروه در حال کار هستند، عنوان کرد: از آنجایی که 60 سال از عمر سازمان تأمین اجتماعی می‌گذرد، طبیعی است که سازمان تأمین اجتماعی مانند بسیاری از صندوق‌های حمایت‌گر دنیا دچار معضلاتی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه مصوبه مجلس مبنی بر بیمه شدن تمام زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست حق واقعی این قشر است، بیان کرد: متأسفانه این مصوبه به دلیل کمبود منابع مالی قابلیت اجرا پیدا نکرد و صرفاً در حد یک مصوبه باقی ماند.

وی گفت: امیدواریم نه تنها بیمه زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست بلکه بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان که به دلیل کمبود منابع مالی به مرحله اجرا نرسیده است یا با وجود تأکید مجلس و اراده وزارت رفاه در این زمینه با مشکلات زیادی در مرحله اجرا مواجه شده است با آغاز هدفمندی یارانه‌ها به نحو مناسبی اجرا شود.

رامین ادامه داد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و به وجود آمدن منابعی برای بازتوزیع بین گروه‌های اجتماعی، از آنجایی که این روش منطقی‌ترین روش توزیع یارانه به نظر می‌رسد، قوانین مربوط به بیمه این اقشار جامعه باید به نحو احسن اجرا شده و وزارت رفاه هم مشکلی برای اجرای آن نداشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان تصویب شده و مشاغل خانگی تعریف شده است، اضافه کرد: وقتی مشاغل خانگی در قانون به تصویب برسد دولت باید افرادی را که به این مشاغل مشغول هستند را بیمه کند که این امر، خود بار مالی جدیدی برای صندوق‌های بیمه محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours