برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه مباحث حقوقی زنان در دانشگاه‌ها

25 دی 1389

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان با بیان اینکه کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه مباحث حقوقی زنان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، گفت: این کرسی‌ها با همکاری مؤسسات پژوهشی برگزار خواهد شد.

زهرا سجادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: یکی از اقدامات معاونت آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، برگزاری کرسی‌های نظریه‌ پردازی و نوآوری در دانشگاه‌هاست که این کرسی‌ها در خصوص جایگاه علمی نظریه‌های جدید پیرامون مباحث مختلف است.

وی در ادامه افزود: در زمینه برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی در دانشگاه‌ها، آنچه که به مرکز امور زنان مربوط می‌شود برگزاری کرسی‌هایی در حوزه مباحث حقوقی و سیاسی زنان و مباحثی است که طرح آن برای دانشجویان جای سؤال دارد و آنها خواهان بررسی نظریه‌هایی نو در این زمینه هستند؛ از این رو درخواست دانشگاه‌ها از ما این است که کرسی‌های نظریه پردازی را برگزار کنیم.

معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها عنوان کرد: از این جهت ما موظف هستیم که کرسی‌های نظریه پردازی را برگزار کرده و آن را در دستور کار خود قرار دهیم‌ و برای آن برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

سجادی با بیان اینکه کرسی‌های نظریه پردازی در دانشگاه‌ها و با همکاری مؤسسات پژوهشی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به واقعیت‌های موجود، به امر شناسایی راهکارهای ایجاد کرسی‌های نظریه پردازی در حوزه زنان پرداخته‌ایم و اقدامات اولیه در این خصوص همچون شناسایی محققان و صاحبنظران خبره و موضوعات مورد نظر به انجام رسیده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours