تشکیل بانک شناسایی دختران مستعد محروم کشور

27 دی 1389

ایسنا : مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش از تشکیل «بانک شناسایی دختران مستعد محروم کشور» خبر داد و گفت: با تشکیل این بانک تمامی دختران با استعدادی که در شرایط محروم تحصیل می‌کنند شناسایی و تحت حمایت قرار می‌گیرند.

مهری سویزی در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح «صبای مهر» که با هدف حمایت از دختران مستعد محروم اجرا می‌شود، یادآور شد: این طرح در حال اجراست و در فاز اول سه هزار دانش‌آموز دختر را تحت پوشش قرار داده است.

وی ادامه داد: با تشکیل بانک شناسایی دختران مستعد محروم، تمامی دانش‌آموزان دختر با استعداد که در شرایط محروم تحصیل می‌کنند، شناسایی شده و تحت حمایت آموزش و پرورش در قالب طرح «صبای مهر» قرار خواهند گرفت.

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های دیگر این وزارتخانه در حوزه زنان، یادآور شد: با توجه به وجود 540 هزار زن فرهنگی که در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مشغول تدریس هستند، همچنین با داشتن حدود هفت میلیون دانش‌آموز دختر در مقاطع مختلف برنامه‌های آموزش و پرورش، نگاه متفاوتی نسبت به زنان فرهنگی و دانش‌آموزان دختر برنامه‌ریزی‌ می‌شود.

وی ادامه داد: انتخاب معاونان آموزشی در ساختار تشکیلاتی و همچنین انتصاب پست کارشناس مسوول زن در 32 استان کشور از جمله این برنامه‌هاست.

سویزی توجه به زنان فرهنگی سرپرست خانوار را از اولویت‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش عنوان و خاطر نشان کرد: شیوه نامه طرح «محیا» به استان‌های کشور ارسال شده است و بر اساس این طرح 2 هزار و 500 زن سرپرست فرهنگی به مدت 16 ساعت مشاوره گروهی دریافت می‌کنند که در مجموع 48 هزار نفر ساعت خواهد بود.

به گفته وی در فاز اول این طرح 20 تا 25 درصد از زنان فرهنگی سرپرست خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.

اجرای طرح توان افزایی مدیریت رابطان بانوان

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش طرح «توان افزایی مدیریت رابطان بانوان» را یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و یادآور شد: حدود 800 رابط زن در مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور مشغول فعالیت هستند که این رابطان تاکنون تحت آموزش منسجم ملی قرار نداشتند، اما با اجرای این طرح هر یک از این رابطان 16 ساعت دوره آموزش می‌بینند که این طرح تا پایان اسفند ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دوره‌های آموزش ضمن خدمت نیز برای مشاوران از برنامه‌های دیگری بود که تحت عنوان «نسیم کوثر» برگزار شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours