زنان بدسرپرست در دستگاه‌های حمایتی مظلوم واقع شده‌اند

27 دی 1389

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه زنان بدسرپرست در دستگاه‌های حمایتی مظلوم واقع شده‌اند، گفت: این زنان، مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند و باید راهکاری برای ایجاد حمایت بیشتر از آنها تعریف شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی میرخلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه حمایت از زنان بدسرپرست باید در اولویت باشد، اظهار داشت: طبیعتاً زنان بی‌سرپرست مورد توجه دولت و نهادهای امدادی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه زنان بدسرپرست مظلوم‌‌ترین قشر جامعه هستند و باید راهکاریی برای حمایت‌ بیشتر از این قشر ایجاد کرد، ادامه داد: اگر در این زمینه خلأ قانونی وجود دارد مجلس و کمیسیون اجتماعی باید در صدد برطرف کردن آن اقدام کنند و اگر خلأ قانونی وجود ندارد، دولت باید در این زمینه اقدام مناسب را انجام دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: زنان بدسرپرست با چالش‌های بسیاری در زندگی مواجه هستند و ممکن است در معرض انواع آسیب‌ها قرار گیرند که همین امر موجب می‌شود بدترین وضعیت را این قشر از جامعه داشته باشند.

وی زندگی زنان بدسرپرست را در بعضی از موارد سخت‌تر از زنان بی‌سرپرست دانست و گفت: چون ممکن است قانوناً بدسرپرستی تعریف خاصی نداشته باشد، ممکن است زنان بی‌سرپرست از حمایت کمتر نهادهای حمایتی مثل کمیته ‌امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام میرخلیلی با تأیید اینکه زنان بدسرپرست در دستگاه‌های حمایتی مظلوم واقع شدند، اضافه کرد: وقتی با زنان بدسرپرست و مشکلاتشان و سختی‌هایی که این افراد در زندگی‌شان دارند، مواجه می‌شویم و از نهادهای حمایتی می‌خواهیم اینها را تحت پوشش قرار دهند متوجه‌ می‌شویم ضوابط‌شان اجازه نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه باید به فکر راه حلی در این زمینه بود، اظهار داشت: اگر خلأ قانونی در زمینه افزایش حمایت از زنان بدسرپرست وجود دارد باید با ارائه لایحه‌ای از طرف دولت یا با تصویب قانونی در این زمینه اقدام موثر صورت گیرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours