ابراز نگرانی مری رابینسون نماینده پیشین کمیساریای عالی حقوق بشر و رییس جمهور پیشین برزیل از وضعیت نسرین ستوده

1 بهمن 1389

در پی بازداشت طولانی نسرین ستوده و حکم صادر شده مبنی بر یازده سال حبس تعزیری و بیست سال ممنوعیت از وکالت و ترک کشور، خانم مری رابینسون، رئیس جمهور یشین ایرلند و نماینده سابق کمیسریای عالی حقوق بشر و همچنین آقای فرناندو هنریک کاردوسو، رئیس جمهور پیشین کشور برزیل، طی نامه های جداگانه ای خطاب به رییس قوه قضاییه مراتب نگرانی خود را از وضعیت نسرین ستوده و حکم صادر شده برای وی اعلام کردند. متن کامل این دو نامه بدین شرح است:

نامه مری رابینسون، نماینده پیشین کمیسیاریای عالی حقوق بشر

جناب آقای صادق آملی لاریجانی

ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران

بدینوسیله نگرانی عمیق خود را در خصوص وضعیت وکیل و مدافع حقوق بشر خانم نسرین ستوده ابراز می دارم. طی سالیان گذشته فعالیت های ایشان برای من بسیار قابل تقدیر بوده است و حکم صادر شده از سوی دادگاه بدوی پس از دستگیری ایشان در روز 13 اردیبهشت را مبنی بر یازده سال حبس تعزیری بسیار نگران کننده یافتم.

پس از اطلاع از خبر اعتصاب غذای طولانی ایشان که منجر به مداخله و اصرار خانواده وی برای پایان دادن به اعتصاب غذا شد نگرانی اینجانب عمیق تر شد. همچنین مطلع هستم که علاوه بر حکم سنگین حبس، ایشان از حرفه وکالت و خروج از کشور هم به مدت بیست سال منع شده اند.

برای من و همکاران دیگر خانم نسرین ستوده در حوزه حقوق بشر حکم یازده سال زندان غیرقابل باور است. خواهشمند است رونده ایشان با ضرورت و سرعت لازم مورد بررسی مجدد قرار گیرد. همچنین با توجه به وضعیت سلامت ایشان خواهشمند است این بازنگری با مروت انجام شود و ایشان به زودی به آغوش خانواده باز گردند.

◀️  رییس جمهور یشین برزیل

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours