ورود دوباره‌ موادی برای تضمین حقوق زنان و کودکان به لایحه حمایت از خانواده

9 بهمن 1389

ایلنا: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی می‌گوید:‌ قرار است موادی به لایحه حمایت از خانواده اضافه شود و در این مواد،‌حقوق زنان و کودکان در خانواده تضمین شود. او می‌افزاید از آن جایی که در ماده 23 لایحه حمایت از خانواده،‌ به حقوق مردان توجه شده است،‌باید موادی به لایحه اضافه شود و در آن مواردی که زنان می‌توانند حق طلاق داشته باشند،‌مشخص شود و همچنین حقوق کودکان نیز در نظر گرفته شود و از کودک آزاری در خانواده ها جلوگیری شود.

موسی قربانی در گفت‌و‌گو با خبرنگاراجتماعی ایلنا گفت: لایحه حمایت از خانواده درحال حاضر در کمیسیون حقوقی و قضایی مجدداً در حال بررسی است و در جلسه هفته گذشته این کمیسیون قرار شد موادی به این لایحه اضافه شود.
این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: چون در ماده 23 لایحه حمایت از خانواده به حقوق مردان پرداخته شده است،‌کمیسیون حقوقی و قضایی قرار است مواد دیگری را به لایحه حمایت از خانواده اضافه کند که در این مواد به حقوق زنان و کودکان پرداخته شود تا حقوق آنها نیز تضمین شود.

او توضیح داد:‌ در موادی که قرار است به لایحه حمایت از خانواده اضافه شود،‌ مواردی که زنان باید حق طلاق داشته باشند، مشخص می‌شود‏ و در یک بخش‌ هم به حقوق کودک پرداخته شود و با تصویب قوانینی از کودک‌آزاری در خانواده‌ها جلوگیری می‌شود.

قربانی گفت: کمیته حقوق خصوصی قرار بود در لایحه حمایت از خانواده‏، تغییراتی ایجاد کند تا افکار عمومی جامعه‏‌، نظر زنان معترض، نمایندگان مجلس و علما نسبت به این لایحه مثبت باشد اما کمیته حقوق خصوصی نتوانست تغییرات لازم را اعمال کند به همین جهت لایحه حمایت از خانواده مجدداً به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع داده شد تا این کمیسیون تغییراتی که تضمین کنده حقوق زنان و کودکان است،‌ را در این لایحه اعمال کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours