لایحه‌ نصف شدن ساعت کار زنان کارمند در صورت داشتن دو فرزند

6 تیر 1387

در سایت ببینید: ایونا

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور، صبح روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از زنان نخبه و ایثارگر از تلاش برای ارائه «لایحه‌ کاهش ساعت کار زنان کارمند دولت» خبر داد.

به گزارش ایونا: احمدی نژاد در مراسم تجلیل از بانوان نخبه و ایثارگر کشور در تالار بزرگ وزارت کشور، گفت: هیچ کاری در عالم برای زن با کار مادری برابری نمی کند. وی در ادامه مهمترین کاربرای زنان را انجام وظیفه مادری دانست و گفت: البته این منافاتی با فعالیت های اجتماعی زنان که ما به آن افتخار می کنیم، ندارد اما اگر نقش مادری زنان آسیب ببیند و همه این موفقیت ها بی پشتوانه خواهد بود. احمدی نژاد اظهار داشت: برخی به اشتباه تصور می کنند که با برهم خوردن نظم مادری و کانون خانواده، اقتصاد متحول خواهد شد در حالی که اقتصاد خانواده پایه اقتصاد جامعه است و مدیریت اقتصاد خانواده نیز بر عهده مادر است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان گفت: در دولت بحث کردیم خانمی که در بیرون حداقل هشت ساعت کار می‌کند تازه وقتی به خانه برمی‌گردد مسوولیت خانواده و بچه‌ها و آماده کردن غذا را نیز برعهده دارد و این خیلی سخت است و بالاخره یکی از این دو وظیفه آسیب می‌بیند، اگر این دو آسیب نبیند خود آن زن آسیب می‌بیند و فرسوده می‌شود. ما گفتیم هر خانمی که ازدواج کرد ساعت کار موظفش را کم کنیم و وقتی که فرزند اول را به دنیا آورد این ساعت موظف باز هم کمتر شود و در صورت آمدن فرزند دوم این ساعت کاری نصف شود و حقوق کامل را بگیرد.

وی ادامه داد: مثلا در اداره یک خانم کارمند 50 کاغذ را جابه‌جا کند کار محسوب می‌شود، اما چرا وقتی در خانواده حضور پیدا می‌کند و کار خانه انجام می‌دهد و بهترین فرزندان را تربیت می‌کند، این فعالیت‌ها جزء کار حساب نمی‌شود، ما این مسائل را مطرح کردیم، عده‌ای آمدند حرف‌ها و مخالفت‌هایی کردند، حتی حرف‌های بی‌ربطی زدند و این باعث شد که برخی از دوستان ما عقب‌نشینی کردند، ولی من عقب‌نشینی نمی‌کنم و راحت حرف‌های خود را می‌زنم.

رییس‌جمهور گفت: ما درصدد هستیم لایحه‌ای به مجلس دهیم که زنانی که کارمند هستند آن بخشی را که برای خانواده می‌گذارند جزء وظایف اداری‌شان حساب شود، ما به دنبال حفظ کرامت زنان هستیم و این وظیفه‌ی ماست.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours