نامه فعالین دفاع از حقوق بشر به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در خصوص حکم صادره برای کبودوند

8 تیر 1387

در سایت ببینید: امیرکبیر

خبرنامه امیرکبیر: «فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امریکای شمالی» و «ائتلاف بین المللی علیه شکنجه» در نامه ای خطاب به لوئیز آربور، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، نسبت به صدور حکم سنگین ۱۱ سال حبس برای محمدصدیق کبودوند، فعال حقوق بشر در استان کردستان، ابراز نگرانی کردند. متن این نامه به شرح زیر است:


خانم لوئیز آربور

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل

دولت ایران در امتداد افزایش نقض گسترده، مستمر و برنامه ریزی حقوق بشر در ایران روز دوم تیر برابر با ۲۲ جون آقای محمد صدیق کبودوند رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد.

آقای کبودوند مدیر مسئول هفته نامه توقیف شده « پیام مردم » از یکسال پیش در زندان بسر می برد و مدت ۵ ماه در سلول انفرادی بند ۲۰۴ و ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشته است.

آقای کبودوند به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و فعالیتهای تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۱ سال حبس محکوم شده است.آقای کبودوند نمونه ای از نوع برخورد رژیم ایران با مقوله حقوق بشر و فعالین این حوزه می باشد. در اینجا ضروریست گفته شود طی شش ماه اول ۲۰۰۸ این شبکه حداقل ۱۰۲۱ مورد نقض حقوق بشر توسط حکومت جمهوری اسلامی را گزارش کرده است. لازم به یاد آوریست که آقای کبودوند از بیماری قلبی رنج می برد و رژیم مسئول هرگونه اتفاقی است که برای ایشان در زندان پیش آید. بدینوسیله از شما تقاضا داریم که بصورت اضطراری به پرونده او رسیدگی کنید و خواهان آزادی وی شوید.

انجمن فعالان حقوق بشر در ایران ـ کاناد

انجمن مدافعین حقوق بشر و دمکراسی در ایران- فرانسه

اتحادیه برای دمکراسی در ایران ـ ایتالیا

اتحاد برای دفاع ازحقوق بشر در ایران – واشنگتن – آمریکا

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران – آلمان

شبکه فعالان حقوق بشر ایرانی در آلمان

کانون دفاع ازدمکراسی در ایران- هلند

کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – سوئد

کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – کالیفرنیا – آمریکا

کمیته نوران (کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – نروژ)

سازمان ایرانیان غرب کانادا – ونکور – کانادا

کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلین

فعالین ایرانی حقوق بشر- سوئیس

فعالان دفاع از حقوق بشر

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours