نامه جمعی از مادران: محبوبه کرمی: دختر محبوب جنبش زنان را آزاد کنید!

17 تیر 1387

بیش از سه هفته است که محبوبه کرمی، عضو کمپین یک میلیون امضا ء، در زندان است .و امروز خبر دارشدیم که محبوبه همراه با 9 نفر از زنان زندانی برای بی توجهی به وضعیت شان دست به اعتصاب غذا زده اند . برای حداقل حقوق شان در زندان : هواخوری ’ کاغذ و قلم برای مکاتبه با مسولان و درخواست رسیدگی به وضعیت شان .

این دختر سخت کوش، عدالت طلب و برابری خواه جنبش زنان را بیگناه به بند کشیده اند .محبوبه با اعتقاد به عدالت و نفی هر گونه خشونت به فردی که با لباس شخصی در اتوبوس را با چماق می شکند و سوار اتوبوس می شود و بی رحمانه مردی رابه باد کتک می گیرد، اعتراض می کند ولی متاسفانه خود آماج حمله قرار می گیرد و زیر مشت و لگد و چماق لباسش پاره پاره می شود و از اتوبوس به پایین پرتاب و بعد هم زندانی می شود.

با استناد به کدامین قانون با انسانی که فقط اعتراض به خشونت کرده اینگونه رفتار می شود ؟

محبوبه یک فعال مدنی و صلح طلب است . او در دامان مادری متعهد و عدالتخواه و پدری شریف پرورش یافته است . او در ضمن پایبندی به وظایف خانودادگی و فرزندی و تیمار از پدر و مادر بیمارش در تمام فعالیت های برابری خواهانه همراه جنبش زنان بوده است . او یک اصلاح طلب واقعی است چرا که خواهان تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان ’ عدالت و دموکراسی است و برای رسیدن به آن سال ها تلاش کرده است.

اینک مادر محبوبه پس از سپری کردن یک عمل جراحی سنگین سرطان در بستر است ودوران نقاهت بعد از جراحی را می گذراند .

دادستانی به وکیل محبوبه اجازه پیگیری پرونده را نمی دهد . مادر محبوبه – خانم مصائبی با شرایط سختی که دارد بار ها و بارها از طریق تلفن قضیه را پیگیری کرده ولی عجبا با توضیحاتی هم که برای بستری بودنش داده است فقط جواب شنیده که خودتان حضوری باید پیگیری کنید و جز این پاسخی دریافت نکرده است . مادر محبوبه شدیدا نگران حال دخترش است .

ما گروهی از مادران در کنار ایشان ایستاده ایم و صدای مظلومانه محبوبه و مادرش را به مردم و دلسوزان کشورمی رسانیم و از مسولان می خواهیم که هر چه زودتر محبوبه را آزاد کنند و امنیت را به خانه های ما بازگردانند.

1-احترام شادفر- 2- اکرم مصباح-3- ایراندخت فامیلی-4- بهناز مختاری-5-پروین ضرابی-6 – پوران فرخزاد – 7 – ثریا یعقوبی 98- ثریا یوسفی – 9 – حمیده جبارزادگان –10 خدیجه مقدم 11- خورشید عابدینی- 12– رضوان مقدم 13– زهره تنکابنی14– زیلا شرقی 15– زیلا شریعت پناهی 16–سحر کاسه چی 17– سیمین وخشوپور 18– سیمین دها-19- سوسن شعبانی-20 – شعله ابراهیمی –—21 – شمیل احمد پور –22 شهلا فرجاد 23– شهلا انتصاری –24 – شهلا فروزانفر- 25– شیرین عبادی –26 شیرین مومنی27- شهرزاد باقری 28–صادقه شیردل –29 – طلعت تقی نیا-30 – فاطمه رکنی- 31 – فاطمه گل گزی –32-فرخنده جبارزادگان -33 فخری شادفر–34 – فخری نامی 35– فخرالسادات محتشمی پور36-فرزانه محجوب -37 – فریبا شویدی – 38- گوهر بیات –39- مریم زندی – 40 – میترا بیگدلی – 41- مهناز رضایی-42- ناهید جعفری – 43- ناهید میرحاج -44- نرگس طیبات – 45- نسرین فرهومند –46-نینا نادری –47- نیلوفر کشمیری 48- لیلی فرهاد پور – 49- وجیهه مقدم – 50 – ویدا بیگلری – 51- راحله بکتاش – 52 – مهین فهیمی – 53- پروین فهیمی – 54- گیتی پور فاضل – 55- منیره حاجی- 56-شهلا کریم الدینی 57 – ناهید توسلی

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours