اعتراض به مجازات زندان رهبر زن اتحادیه کارگری در ترکیه

ترجمه فخری شادفر-22 تیر 1387

مدرسه فمینیستی: خانم مریم اوزگوت، رهبر اتحادیه کارگری کارکنان بهداشت عمومی و خدمات اجتماعی در ترکیه، در تاریخ هشتم ژانویه در پی شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی در دسامبر 2007 دستگیر شد. این کنفرانس جهت محکوم کردن قتل کوزر میزراک، از هواداران اتحادیه که توسط پلیس کشته شده بود، تشکیل گردید.

خانم اوزگوت در جریان کنفرانس پیغامی دریافت کرد با این مضمون که اتحادیه بخاطر کنفرانس تحت فشار است، و گردهمایی آنها توسط پلیس غیر قانونی اعلام شده است. پس از آن کنفرانس، تعدادی از اعضای اتحادیه دستگیر می شوند که خانم اوزگوت هم جز بازداشت شدگان بود. اما سایر بازداشت شدگان به تدریج آزاد شدند، درحالیکه خانم اوزگوت همچنان زندانی است و دادگاهش چندین بار به تعویق افتاده است.

حکومت ترکیه مدعی است که خانم اوزگوت، عضو تشکیلاتی تروریستی بوده و برای اهداف این تشکیلات تبلیغ می کرده است. اما، اعضای اتحادیه معتقدند که ادامه بازداشت خانم اوزگوت تنها به دلیل فعالیت های ایشان در اتحادیه کارگری است. ادامه بازداشت خانم اوزگوت در یکی از زندان های بدنام ترکیه نشانه ای از مخالفت و ضدیت حکومت با فعالیت های کارگری است.

اتحادیه کارگری کارکنان بهداشت عمومی و خدمات اجتماعی، خواستار تامین جان و آزادی بدون قید شرط خانم اوزگوت است. برای اعتراض به ادامه بازداشت این رهبر کارگری، می توانید به این آدرس زیر مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours