رییس شاخه زنان جبهه مشارکت: لایحه حمایت از خانواده توهین به زنان و مردان است

31 تیر 1387

نوروز: فخرالسادات محتشمی پور رئیس شاخه زنان جبهه مشارکت در گفتگو با نوروز اقدام اخیر دولت در تغییر لایحه قضایی حمایت خانواده را تعجب برانگیز دانست و گفت: این نوع عملکرد دولت تعجب همه عقلا را برانگیخته و این در حالی است که نه تنها اقدام کننده بلکه همکاران او از جمله وزیر کشور که چندی پیش ترویج جسورانه ازدواج موقت را توصیه کرده و البته بعد از چند روز خود از جرگه شهامت ورزان جسور خارج شده و میدان را برای دیگران خالی کرده بود ، تلاش برای توجیه آن دارند .

محتشمی‌پور ادامه داد: این لایحه که در صورت تصویب مجلس قانون حمایت از خانواده خواهد بود باعث ملغی شدن تمامی قوانین قبل از خود است.

وی گفت: تصویب این قانون نه تنها موجب عصبانیت زنان نشده بلکه همه صاحبان فکر و اندیشه را متحیر خواهد کرد.

محتشمی پور در ادامه سئوال کرد، دولتی که این همه دم از قداست خانواده و اهمیت بنیان خانواده و ضرورت حفظ و حراست آن می زند چگونه چنین نابخردانه تیشه برداشته و به ریشه آن می زند؟

رئیس شاخه زنان جبهه مشارکت با اشاره به نواقص متعدد این طرح از دولت پرسید آیا با تصویب این قانون آمار طلاق پایین می آید و آمار ازدواج بالا می رود؟ آیا بوسیله این قانون مهر و عطوفت زوجین نسبت به یکدیگر و فرزندانشان افزون می شود؟ آیا وفاداری که شرط دوام خانواده است عمق می یابد و از خود گذشتگی که رمز بقای پیوند است معنای تازه ای می گیرد؟ و آیا بوسیله این نوع نگاه به خانواده در یک کلام خانواده های سلامت و معتدل و پرطراوت در سراسر کشورمان رونق می گیرد؟

محتشمی‌پور پیش بینی کرد که دقیقا عکس خواسته‌های دولت از این قانون اتفاق خواهد افتاد، وی گفت: با این قانون به جای آرزوهای طلایی، روند رو به رشد طلاق افزونی گرفته خانواده های نابسامان پریشان تر و خانوادهای سالم به دلیل سوءتفاهم ها و سوءاستفاده ها روز به روز با مشکلات و اختلالات متعدد رو به رو خواهند شد

وی گفت: به راستی این لایحه کجا و توسط چه کسانی کارشناسی شده است و آیا کوچکترین نظرخواهی از روانشناسان و جامعه شناسان و متخصصین مشاوره خانواده صورت گرفته که این چنین مبنای حقوقی آن متزلزل شده است ؟

محتشمی پور در توضیح اقدامات انجام شده توسط مشارکت در این زمینه گفت : علاوه بر واکنش شدید کمیسیون زنان و شاخه زنان ، هسته‌ی حقوقی کمیسیون برای بررسی اشکالات لایحه ارسالی به مجلس شکل گرفته و گروه پژوهش در حال گردآوری کلیه مستندات قانونی برای اعلام نظرهای تخصصی است و البته اقدامات فرهنگی برای اطلاع رسانی عمومی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه همه رسانه ها و شخصیت ها با گرایش های مختلف سیاسی واکنش نشان داده اند و بعید می دانم با شرایط موجود این لایحه که به زنان و مردان و به نوعی انسانیت انسان توهین کرده ، در دستور کار مجلس قرار گیرد .

رئیس شاخه زنان در بخش دیگر سخنانش گفت : ما از مراجع ،علما ، فضلا و اندیشمندانی که بلافاصله پس از آگاهی از این اقدام نا سنجیده موضع گیری کرده و جامعه و افکار عمومی را از عواقب سوء آن مطلع کرده اند خصوصا آیه الله صانعی ، تشکر می کنیم و در عین حال از همه آنان که تاکنون لب فروبسته و سکوت پیشه کرده اند شدیدا گلایه داریم و برای خود آنان نگرانیم که نا آگاهان سکوتشان را رضا تلقی کرده و نامشان را در جرگه موافقین تبعیض ونابرابری ثبت کنند و با پیوند زدنشان به این حرکت ضد حقوق بشری و ضد موازین شرعی آن را قوت و قدرت بخشند .

محتشمی ‌پور گفت : تا کنون با تعداد زیادی از علما و فضلا و شخصیت های دانشگاهی صحبت کرده ایم که همه مخالفت خود را با این لایحه مرتجعانه ابراز داشته اند و قرار است نظرات تخصصی به تدریج در اختیار رسانه ها قرار گیرد .

وی در پایان ضمن تشکر از همه مراکز و موسساتی که در جهت توقف روند بررسی این لایحه تلاش می کنند اعلام کرد وبلاگهایی در محیط وب فارسی برای سازماندهی اعتراض ها در این زمینه شروع به کار کرده اند که www.protection4.blogfa.com و از جمله آنان هستند وی همچنین گفت همه معترضین می توانند از طریق پست الکترونیکی [email protected] با ما در تماس بوده نقطه نظرات و پیشنهاداتشان را اعلام کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours