صدور حکم 4 سال حبس در تبعید برای زینب بایزیدی

۰ min read

20 مرداد 1387

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان: در حالی که صبح روز گذشته در مراجعه‌ی خانواده زینب بایزیدی به دادگاه انقلاب شهر مهاباد برای اطلاع از وضعیت پرونده وی به آنان اعلام شده بود که حکم این فعال کُرد مبنی بر 4 سال حبس تعزیری صادر شده است. صبح امروز نیز حکم مذکور که اجرای آن در تبعید (شهر زنجان) می باشد به زینب بایزیدی در زندان شهر مهاباد ابلاغ گردیده است.

تمامی اتهامات نسبت داده شده به خانم بایزیدی به جزء همکاری‌ با کمپین یک میلیون امضاء از سوی ایشان رد شده و در نامه‌ای که پس از دریافت حکم به شعبه‌ی صادر کننده آن نوشته‌اند اعتراض خود را نسبت به غیرواقعی بودن این اتهامات و نیز نامشخص بودن هویت و مورد شکایت افرادی که از آن‌ها با عنوان شاکی خصوصی در پرونده نام برده شده ابراز داشته‌اند.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان روند رسیدگی به پرونده زینب بایزیدی را ظرف یک ماه که از دستگیری ایشان می‌گذرد پرنقص و صدور حکم 4 سال حبس در تبعید برای ایشان را که در دادگاهی بدون حضور وکیل صورت گرفته بسیار سنگین و اتهامات نسبت داده شده به وی را پرابهام می‌داند و خواهان آن است تا امکان یک دادرسی عادلانه و علنی برای این فعال کُرد فراهم گردد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours