استادان دانشگاه ،هنرمندان ،چهره های متفاوت سیاسی و اجتماعی در ائتلاف علیه لایحه خانواده

4 شهریور 1387

درمیان 2200 نفری که به فراخوان ائتلاف فعالان و گروههای جنبش زنان علیه لایحه خانواده پیوسته اند ،،اسامی شخصیت های برجسته فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی با گرایش های مختلف فکری، سیاسی دیده می شود.

اسامی برخی از این افراد از این قرار است :

ابراهیم مددی، احمد زیدآبادی، اعظم طالقانی ،بابک زمانی ، تقی رحمانی، حبیب الله پیمان،حسن مرتضوی، حسن یوسفی اشکوری، حمید حمیدی،گرجی مرزبان ، رضا علیجانی، سعید مدنی، سید علی اکبر موسوی خوئینی،شیرین عبادی ، عبدالله مومنی،عباس عبدی ، عزت الله سحابی، علی رضا رجایی،کیوان صمیمی ، عیسی سحرخیز، گیتی پورفاضل، ، محسن سازگارا، محمد بسته نگار، مسعود بهنود،منصور حیأت غیبی، مهرانگیز کار، نظام الدین قهاری ،هاله سحابی ، هدی صابر،رضا علیجانی ، عبدالکریم لاهیجی ، مهدی خانبابا تهرانی ، طاهر احمدزاده ، حسین باقر زاده ، محمد جواد مظفر، حسن زارع زاده اردشیر،اسماعیل نوری علا،پرتو نوری علاء ، ژیلا شریعت پناهی ،سهیلا بسکی ، مجید تولایی.

استادان سرشناس دانشگاههای ایران و خارج از کشور نیز از دیگر کسانی هستند که به فراخوان فعالان و گروههای جنبش زنان پیوسته اند که از جمله می توان به نیره توحیدی ، علی ساعی ، اکبر مهدی ،الهه امانی ،الهه کولایی ،شهلا شفیق ،مهرداد درویش پور ،مجید ملکی ،سعید پیوندی ،مسعود پدرام ،محمد حسین رفیعی ،رضا رئیسی طوسی ،محمد ملکی، هایده مغیثی، نیره توکلی ، کاظم علمداری و فاطمه صادقی.

برخی از هنرمندان ،نویسندگان و مترجمان مشهور نیز با امضای فراخوان فعالان و گروههای جنبش زنان مخالفت خود را با لایحه حمایت از خانواده اعلام کرده اند که از جمله می توان به سیمین بهبهانی ، رخشان بنی اعتماد ،جعفر پناهی ،بنفشه حجازی ، رضا براهنی ، ،فرزانه طاهری ،نیلوفر بیضایی ،ویدا حاجبی ، پوران فرخزاد، رزیتا شرف جهان ،آزیتا شرف جهان ،محمود معتقدی ،باربد گلشیری ، نوشابه امیری ،کوروش جنتی ،هوشنگ افتخاری راد و شیوا مقانلو اشاره کرد.

در میان کسانی که به این ائتلاف پاسخ داده اند اسامی تعدادی از اعضای جبهه مشارکت از جمله مصطفی تاج زاده ، ،فریده ماشینی و فخری محتشمی پور نیز دیده می شود.همچنین دکتر مصطفی معین کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات نهم ریاست جمهوری نیز به این فراخوان پاسخ مثبت داده است.

علی اصغر رمضانپور ،معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی در دولت خاتمی و میر محمود یگانلی ،نماینده مجلس ششم از دیگر امضا کنندگان این فراخوان هستند.

تعدادی از اقتصاددان برجسته نیز به این فراخوان پیوسته اند که برخی از آنها عبارتند از : حسین عبده تبریزی ، موسی غنی نژاد و سعیدلیلاز.

مصطفی تاج زاده در توضیحی در باره امضای این فراخوان گفته است که مخالف لایحه خانواده است اما از آنجا که گروهها و فعالان جنبش زنان امضاهای این فراخوان را توسط یک وبلاگ (لایحه ضد زن)و پتیشن اینترنتی جمع آوری کرده اند ،در زمانی که او این فراخوان را امضا می کرد از اسامی سایر افراد امضا کننده بی اطلاع بوده است. تاج زاده که به صورت تلفنی موافقت خود را با این فراخوان اعلام کرده بود ،همچنین گفت :”هرکس با هر رویکرد فکری و سیاسی حق دارد مخالفت خود را با لایحه خانواده اعلام کند و او نه در این مورد و نه در هیچ مورد دیگر انحصارطلب نیست اما از ابتدای فعالیت سیاسی تاکنون تمایل نداشته با عده ای خاص به طور مشترک بیانیه امضا کند.

متن فراخوان و اسامی امضا کنند گان آن را اینجا ببینید

برای پیوستن به این ائتلاف اسامی خود را به این آدرس ایمیل بفرستید

[email protected]

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours