سخنگوی قوه قضاییه: جمع‌آوری امضاء جرم نیست

1 اسفند 1386

علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست مطبوعاتی عنوان داشت که جمع‌آوری امضاء خود به خود جرم نیست.

به گزارش ایسنا، در این نشست خبرنگاری با اشاره به بازداشت دو تن از فعالان حقوق زن در جمع‌آوری امضا، در رابطه با اتهام و علل دستگیری این دو نفر سوال کرد که جمشیدی پاسخ داد: طبیعی است که آن‌ها با قرار مناسب آزاد می‌شوند. البته، وی یادآور شد که جمع‌آوری امضاء ممکن است خود به خود جرم نباشد ولی این موضوع تشویق اذهان عمومی‌ را در پی دارد و اتهام مطرح شده تبلیغ علیه نظام از طریق جمع‌آوری امضاء است.

طی یک سال و نیم که از فعالیت کمپین یک میلیون امضاء می گذرد، 43 نفر از داوطلبان این کمپین به بهانه های مختلف بازداشت شده اند. و تاکنون سه حکم تعلیقی برای جمع آوری امضاء توسط دادگاه انقلاب برای نسیم سرابندی، فاطمه دهدشتی، و احترام شادفر صادر شده است. آنها به دلیل جمع آوری امضاء توسط دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعلیقی (تا دو سال) محکوم شده اند.

این در حالی است که جمع آوری امضاء فعالیتی مدنی و مسالمت آمیز است و بر اساس قانون، جرم تلقی نمی شود. در همین زمینه، احترام شادفر که به تازگی از سوی شعبه 13 دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده است، گفت: «با وکیلم صحبت کردم. حکم هنوز به او ابلاغ نشده است. ما حتما به این حکم اعتراض خواهیم کرد».

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours