و چون داور شدید، داد پیشه کنید! / نامه سیمین بهبهانی در مورد یوسف عزیزی بنی طرف

2 مهر 1387

اخبار روز: خانم سیمین بهبهانی شاعره ی بزرگ ایران در نامه ی کوتاهی از حکم زندان برای یوسف عزیزی بنی طرف عضو کانون نویسندگان ایران ابراز تاسف کرده و خواهان داوری عادلانه درباره ی وی شده است. متن نامه ی خانم بهبهانی به شرح زیر است:

یوسف عزیزی بنی طرف را سال هاست که می شناسم. عضو کانون نویسندگان ایران و مولف ده ها کتاب. شنیده ام که شمشیری در پشت سر و شمشیری در پیش روی دارد، یعنی میان دو دادگاه به انتظار حکم فرجامین ایستاده است.
اتهام او بسیار معمول و آشناست اما باور آن نه تنها برای من بلکه برای هر که با او آشنا باشد امکان پذیر نیست. و به تبع، حکم سنگین زندان پنج ساله دادگاه بدوی نیز در حق او جفایی بس بزرگ است.
از هنگامی که او را شناخته ام، جز صداقت و وطن پرستی از او ندیده ام. او به استناد نام طایفه اش (بنی طرف) خلف نیاکانی است که قرن ها در ایران زیسته اند و به اعتبار و افتخار وطن خود دل بسته و بر آن افزوده اند. یاران نویسنده و آشنایان با قلم بنی طرف گواه صداقت و ایران دوستی ی او هستند.
امید است که دستگاه قضایی و داوران محترم، بیش از پیش، در مورد داوری ها با نیک اندیشی رویاروی شوند و به ویژه حرمت صاحبان قلم پاس بدارند و به خاطر داشته باشند که “اذا حکمتم…”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours