مصاحبه با احترام شادفر درباره حکم تعلیقی شش ماه حبس به بهانه جمع آوری امضاء

شیرین فامیلی-3 اسفند 1386

به گزارش سایت تغییر برای برابری، سایت خبری در مورد فعالیت های اجتماعی زنان، احترام شادفر، عضو مرکز فرهنگی زنان و از اعضای فعال در کمپین یک میلیون امضا، براساس حکم شعبه ای از دادگاه انقلاب در تهران، به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

کمپین جمع آوری یک میلیون امضای، کارزاری است که از بیش از یکسال پیش برای تهیه یک میلیون امضا از مردم برای ارسال به نمایدنگان مجلس با خواست تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان براه افتاده است. حکم دادگاه برای خانم شادفر به دلیل جمع آوری امضا برای این کمپین است. احترام شادفر می گوید که به حکم دادگاه اعتراض خواهد کرد. او در گفت وگو با رادیو فردا صدور چنین حکمی از سوی دادگاه را عجیب توصیف می کند.

رادیو فردا: فکر می کنید بر چه اساسی چنین حکمی علیه شما صادر شده است؟

احترام شادفر: شما ببینید، من که جرمی مرتکب نشده ام . من در زمینه جمع آوری امضاء برای احقاق حقوق و رفع تبعیضی که در قوانین علیه زنان هست فعالیت می کردم و این قاضی که چنین حکمی را صادر می کند بر اساس چه معیاری و قانونی صادر می کند. اول جرم را درست می کنند و سپس بر اساس آن حکم می دهند. برای من بسیار باعث تعجب بود چون وکیل خودم که همراهم بود می گفت که با توجه به دفاعی که در دادگاه از حقانیت کاری که انجام می دهید، شده است صد در صد حکم تبرئه را صادر می کنند.

اشاره کردید که قبلا بازداشت شده اید. کی و به چه اتهامی بازداشت شده اید؟

◀️  این یک گفتار و عمل دوگانه است. همه چیز یعنی آن چیزی که می گویند و چیزی که به آن عمل می کنند با هم تناقض دارد. بالاخره حاکمیت باید در برابر حرفی که می زند احساس مسئولیت بکند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours