نحوه بومی ‌گزینی کنکور 88 اعلام شد

21 اردیبهشت 1388

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییر نحوه پذیرش بومی دانشجو در کنکور 88 و تصویب این تغییرات در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: بر این اساس مقرر شد که پذیرش بومی کنکور 88 در 13 رشته مطلوب دانشگاهی، پس از کسر سهمیه 40 درصدی ایثارگران به صورت 60 درصد گزینش بومی و40 درصد گزینش آزاد صورت گیرد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به آخرین تغییرات آزمون سراسری سال 1388، گفت: از آنجا که پذیرش دانشجو در رشته‌های دانشگاهی در دوره‌های روزانه با توجه به ماهیت و گسترش رشته‌ها در سطح کشور به روش گزینش بومی (استان ، ناحیه‌ای، قطبی) و کشوری صورت می‌گیرد، آخرین تغییرات بومی گزینی در آزمون سراسری سال 1388 بر اساس مصوبه کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی در 13 عنوان رشته اعلام شد.

اسامی رشته‌های مشمول تغییر بومی گزینی

وی افزود: بر اساس این مصوبه مقرر شد در رشته‌های مهندس برق، مهندس مکانیک، مهندس کامپیوتر، مهندس عمران، مهندسی معماری، مهندس صنایع در گروه آزمایشی ریاضی و فنی؛ پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در گروه آزمایشی علوم تجربی؛ حقوق، روانشناسی و حسابداری در گروه آزمایشی علوم انسانی پذیرش بومی پس از کسر سهمیه 40 درصدی ایثارگران به صورت 60 درصد گزینش بومی و 40 درصد گزینش آزاد صورت گیرد.

ظرفیت تکمیل نشده سهمیه ایثارگران بین داوطلبان تقسیم می‌شود

به گفته وی، در صورت عدم تکمیل ظرفیت اختصاصی به سهمیه ایثارگران، باقمانده ظرفیت به صورت 50 درصد گزینش بومی و50 درصد گزینش آزاد به پذیرش داوطلبان اختصاص خواهد یافت. البته گزینش بومی رشته‌های فوق الذکر شامل کلیه گرایشهای مربوطه می‌باشد.

نحوه گزینش دانشجو در سایر رشته‌ها

وی با بیان اینکه گزینش در سایر رشته‌های آزمون سراسری بر اساس مصوبات دویست و سیزدهمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی‌ کنکور بوده است، گفت: پذیرش بومی پس از کسر سهمیه ایثارگران 40 درصد، به صورت 80 درصد بومی و 20 درصد آزاد صورت خواهد پذیرفت و در صورتی که ظرفیت اختصاصی به سهمیه ایثارگران تکمیل نگردد، باقیمانده ظرفیت به صورت بومی جهت پذیرش داوطلبان اختصاص خواهد یافت.

معاون سازمان سنجش در خاتمه تصریح کرد: تمامی قوانین و مصوبات آزمون سراسری شامل سهمیه‌ها و شرایط و ضوابط که در دفترچه آزمون شماره یک درج گردیده است به قوت خود باقی است و جزئیات روش پذیرش دانشجو در آزمون سراسری سال 1388، با شرح کامل در دفترچه شماره دو به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours