همگرایی جنبش زنان در مرکز چهارمحال بختیاری

۰ min read

24 اردیبهشت 1388

مدرسه فمینیستی: روز گذشته، 22 اردیبهشت ماه، «همگرایی جنبش زنان برای طرح مطالبات درانتخابات» در مرکز استان چهارمحال وبختیاری توسط چند تن از فعالین این همگرایی معرفی شد .

میترا آزرم و مینو کیامان، از فعالان حقوق زنان و از اعضای همگرایی، دیروز 22 اردیبهشت ماه، طی همایشی که به مناسبت انتخابات در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در شهرکرد بر پا شده بود ، علاوه برمعرفی همگرایی جنبش زنان برای طرح مطالبات شان از رئیس جمهور آینده به طرح این مطالبات و سپس به توضیح مفاد کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان پرداختند .

مینو کیامان و میترا آزرم که از سوی برگزار کنندگان همایش مربوط به انتخابات دعوت شده بودند پس از بیان تاریخچه ای از تلاشهای زنان برای حقوق برابر و معرفی همگرایی جنبش زنان ، به بیان درخواستهای زنان از ریاست جمهوری آینده پرداخته و مفاد کنوانسیون را با تشریح جزییات آن، برای حاضران توضیح دادند.

مینو کیامان ضمن اشاره به پیاده شدن طرحهای زن ستیز، همچون طرح سهمیه بندی جنسیتی در دانشگاهها، طرح بومی گزینی و طرحهایی همچون طرح لایحه حمایت از خانواده و طرح موسوم به ارتقاء امنیت اجتماعی درسالهای اخیر، شرایط را برای زنان در این سالها تلخ توصیف کرده ، توجه به درخواستهای زنان ، به عنوان نیمه فعال بدنه اجتماعی، توسط کاندیداها را پر اهمیت خواند وی علاوه بر معرفی جریان ائتلاف گروهها و طیف های مختلف زنان برای طرح مطالباتشان در انتخابات ، پیوستن ایران به کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان را از درخواستهای مهم این ائتلاف دانست .

میترا آزرم وکیل دادگستری نیز در ادامه به شرح مفاد کنوانسیون و اهمیت آن به عنوان پایگاه پر اهمیتی برای طرح برابری حقوق زنان با مردان پرداخت . وی ضمن توضیح مواد مختلف کنوانسیون به نابرابریهای موجود در زمینه های مختلف اجتماعی اقتصادی و سیاسی اشاره کرده پیوستن ایران به آن را گام بلندی جهت اعتلای حقوق زنان دانست .
سخنران دیگر این مراسم آقای دکتر فتح اله معین استاندار دوران اصلاحات در استانهای اصفهان، هرمزگان و خوزستان بود .

درجریان این مراسم ، فعالین گروه تغییر برای برابری اصفهان با توزیع بروشورهای همگرایی میان زنان ، آنها را تشویق به طرح مطالبات خود از ریاست جمهور آینده کردند .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours