اعدام چهار زن و مرد در شیراز: یک متهم نوجوان در میان اعدامیان

2 خرداد 1388

حقوق ق بشر ایران: به گزارش روزنامه اعتماد یک زن و سه مرد که به اتهام قتل عمد، تجاوز به عنف و قاچاق مواد مخدر به مرگ محکوم شده بودند، سحرگاه چهارشنبه (٢٩ اردیبهشت) در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند.

به گزارش خبرنگاراعتماد ما نخستین اعدامی زنی 29ساله به نام افسانه بود. او روز اول مردادماه سال 85 به اتهام قتل همسرش بازداشت شد و جرم خود را برعهده گرفت. افسانه در بازجویی از رابطه پنهانی با مردی جوان پرده برداشت و گفت با همدستی او شوهرش را کشته است.

روزنامه اعتماد نوشت : دومین اعدامی جوانی 20ساله (نام نامشخص ) بود که طی یک نزاع یک نوجوان را با پرتاب چاقو به سویش از پای درآورده بود. این حادثه روز ششم شهریورماه سال 85 در یکی از مناطق شیراز به وقوع پیوست و پس از مرگ پسر نوجوان متهم به قتل بازداشت شد. او هنگامی که پشت میز بازجویی نشست فحاشی مقتول را علت قتل اعلام کرد و گفت؛ روز حادثه من در محله خودمان ایستاده بودم و کاری به کسی نداشتم. متوفی که همراه با یکی از دوستانش سوار بر موتورسیکلت بود از مقابلم گذشت و به من فحاشی کرد. من هم عصبانی شدم و یک چاقو به سوی او پرتاب کردم که منجر به مرگ او شد. من برای کشتن این پسر نقشه قبلی نداشتم. . این حکم پس از تایید در دیوانعالی کشور به اجرا درآمد.

محمودامیری مقدم سخنگوی سایت حقوق بشر گفت؛ در صورت تایید سن این فرد او سومین نوجوانی است که از آغاز سال٢٠٠٩ میلادی بر طبق آمار رسمى در ایران اعدام مى شود.

حقوق ق بشر ایران در حال تحقیقات در مورد مشخصات این فرد است٠

دو اعدامى دیگر یک مرد افغان (سن نامشخص ) به اتهام تجاوز به زنی 50ساله چهارم بهمن ماه سال 83 و رسول (سن نامشخص )به اتهام قاچاق 195 کیلوگرم هروئین , بودند

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours