دستگیری ۳۵ نفر در راهپیمایی روز قدس در تهران

29 شهریور 1388

عزیزالله رجب زاده، فرمانده انتظامی تهران بزرگ،یکشنبه، از دستگیری ۳۵ نفر در راهپیمایی روز قدس در تهران خبر داد. آقای رجب زاده دستگیر شدگان را متهم به تخریب اموال عمومی کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «در این روز چند موتورسیکلت‌ و همچنین تعدادی سطل زباله در سطح شهر تهران آتش زده شد که بلافاصله پلیس افرادی را که اقدام به این کار را کرده بودند را دستگیر کرد.»

وی افزود: «در این روز هیچ‌گونه تخریب بانک و مغازه‌ای صورت نگرفت.»

مهدى احمدى، رئیس مرکز اطلاع‌رسانى نیروى انتظامى تهران، پیشتر، روز شنبه با تائید خبر بازداشت عده‌اى از تظاهرکنندگان در روز قدس گفت: «روز گذشته تعدادى از افراد که قصد آسیب به اموال عمومى را داشتند از سوى پلیس دستگیر شدند.»

این در حالى است که طرفداران جنبش سبز و معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهورى با نادیده گرفتن هشدارهاى رهبر جمهورى اسلامى و سپاه پاسداران در مورد برگزارى هر گونه تجمع اعتراضى همزمان با برگزارى راهپیمایى روز قدس، با حضور پرشمار خود در خیابان‌ها دست به تظاهرات زده بودند.

خبرگزارى‌هاى بین‌المللى روز جمعه از برخورد نیروهاى امنیتى با تظاهرکنندگان طرفدار جنبش سبز و بازداشت شمارى از آنها خبر دادند.

از سوى دیگر سایت خبرى امیرکبیر از بازداشت گسترده تظاهرکنندگان روز قدس در مشهد و انتقال آنها به یک «بازداشتگاه مخوف» خبر داده است.

بر اساس این گزارش شمار زیادى از تظاهر کنندگان با لباس‌ها و علایم سبز در میدان پانزده خرداد و اطراف حرم امام رضا مشغول تظاهرات و سر دادن شعارهایى مانند «نه غزه، نه لبنان، جانم فداى ایران» بودند که از سوى نیروهاى امنیتى و یگان ویژه مورد حمله قرار گرفتند.

تظاهرات حامیان جنبش سبز در کرمانشاه نیز با یورش نیروهاى امنیتى روبرو شد. بر اساس گزارش خبرنامه امیرکبیر پنج نفر در جریان تظاهرات روز قدس در این شهر بازداشت شده‌اند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours