افتتاح اولین مرکز مداخله در بحران خانواده‌های در معرض آسیب شهر تهران

30 آذر 1388

ایلنا: مشاور شهردار تهران در امور زنان گفت : مرکز مداخله در بحران خانواده‌های در معرض آسیب شهر تهران فردا افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، زهرا مشیر با بیان این مطلب اظهار داشت : این مرکز ویژه زنان است که در شرایط عسر و هرج و بحران‌های خانوادگی قرار گرفته و به صورت خود معرف برای دریافت مشاوره مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز که در خیابان شوش واقع شده اولین مرکز در کشور بوده و نمونه ای در دیگر کشورها ندارد افزود : روانشناسان و مددکاران مستقر در این مرکز ، کار روان درمانی و مشاوره زنان را به منظور مداخله در بحران‌های ایجاد شده برای آنان انجام داده و در صورت نیاز ، زنان تحت مشاوره تا زمان اتمام دوره درمان در این مرکز اقامت می‌کنند.
مدیرستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران بیان داشت : ارتقاء حس خود ارزشمندی خودباوری و اعتماد به نفس در جامعه هدف ، اشاعه و ترویج فرهنگ خانواده محوری در برنامه ، بهبود یافتن وضعیت زنان در خانواده ، تحکیم بنیان خانواده‌های در معرض آسیب از طریق ارتقاء سطح کیفیت زندگی ، بهبود استعدادها و قابلیت‌های زنان از طریق آموزش مهارت‌ها ، ارائه یک تجربه موفق مدیریت در زمینه رسیدگی به زنان سرپرست خانوار و زنان مواجه در بحران و تقویت و ایجاد شرایط قابلیت‌زا برای برخورداری جامعه هدف از آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کلاسیک از اهداف راه اندازی این مرکز است.

مشاور شهردار تهران در امور زنان در ادامه خاطرنشان ساخت : در این مرکز همچنین با توجه به طرح توانمندسازی زنان شهر تهران ، طرح مهارت‌آموزی ویژه زنانی که از پشتوانه مالی مناسبی برخوردار نباشند نیز برگزار می شود.

مشیر ، این مرکز را تنها ویژه زنان خواند و تاکید کرد : مرکز مداخله در بحران خانواده‌های در معرض آسیب‌، با نهادهای مختلفی چون سازمان بهزیستی ، قوه قضاییه ، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیروی انتظامی، اساتید سازمان نظام روانشناسی و… همکاری داشته و شهرداری اولین قدم را درراه‌اندازی چنین مرکزی برداشته است.

وی با تاکید بر اینکه این مرکز ، محلی برای نگهداری دختران و زنان نیست‌، خاطرنشان کرد: مشکلات مراجعه‌کنندگان به این مرکز در مرحله پذیرش ، توسط مشاوران و مددکاران بررسی و اولویت بندی شده و درصورت تایید کارشناسان ، مراحل درمان و نگهداری موقت در مرکز انجام می‌شود.

مدیرستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران همه خدمات ارائه شده در این مرکز را رایگان اعلام کرد و ادامه داد : زنان مراجعه‌کننده به این مرکز ، تک‌تک و با برنامه‌ریزی مورد مشاوره قرار می‌گیرند همچنین کتابخانه و کلاس‌های ورزشی و بدنسازی برای ارتقای سلامت جسمی و روحی این افراد نیز برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours