آزادی مریم قنبری و تعدادی دیگر از زندانیان

10 اسفند 1388

روز: ماشاالله شمس الواعظین، محمد جواد مظفر، عبدالرضا تاجیک، مریم قنبری، بهرنگ تنکابنی، روزبه کریمی، علی ملیحی و محمد صادق ربانی روز گذشته با قرار وثیقه آزاد شدند.

شمس الواعظین، سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و سردبیر چند روزنامه اصلاح طلب توقیف شده از جمله جامعه و توس است که هشتم دی در خانه اش بازداشت شد. محمد جواد مظفر، مدیر انتشارات کویر و نایب رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان و عبدالرضا تاجیک، دبیر سرویس سیاسی روزنامه توقیف شده شرق هم در همان روز در محل کار بازداشت شده بودند. تاجیک با قرار وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شده است. این روزنامه نگار در روزهای اول انتخابات نیز بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شده بود.

بهرنگ تنکابنی، سردبیر مجله موسیقی فرهنگ و آهنگ و فرزند لیلی فرهادپور است که 15 دی در دفتر این مجله بازداشت شده بود. لیلی فرهادپور از اعضای کمیته مادران صلح و روزنامه نگار است که یکم بهمن بازداشت شده و اکنون در زندان اوین به سر می برد.

محمد صادق ربانی، عضو شورای ملی صلح و استاد بازنشسته دانشگاه تهران روز عاشورا در خیابان طالقانی بازداشت شده بود و روزبه کریمی، روزنامه نگار بخش اندیشه و عضو سازمان ادوار تحکیم وحدت روز ۱۳ دی به همراه همسرش فروغ میرزایی بازداشت شده بود. فروغ میرزایی روز 20 بهمن آزاد شد.

علی نیکویی نیز که دیروز با قرار وثیقه آزاد شد در شیراز بازداشت شده بود.

مریم قنبری، وکیل دادگستری و از فعالان حقوق زنان شامگاه دیروز با تودیع وثیقه‌ ۵۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. این فعال مدنی 19 بهمن ماه در منزلش بازداشت شده بود.

همزمان مهدی معتمدی مهر، مسئول کمیته آموزش نهضت آزادی ایران در تماسی کوتاه با خانواده اش از صدور قرار کفالت برای خود خبر داد. این فعال سیاسی نیز امروز آزاد می شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours