یک سال حبس تعلیقی برای خدیجه مقدم

15 اسفند 1388

تغییر برای برابری :حکم خدیجه مقدم و دکتر خسروشاهی دو عضو کمپین یک میلیون امضاء در شعبه 15 دادگاه انقلاب اعلام شد. اتهاماتی که به خدیجه مقدم وارد شده بود عبارت بود از اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تمرد از دستور پلیس ، که ایشان از دو اتهام آخر تبرئه شده و بابت اتهام اول به یک سال حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم شده اند.

نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در رابطه با این پرونده می گوید :آخرین جلسه این پرونده در تاریخ 13/8/87 در شعبه 15 دادگاه انقلاب تشکیل و آخرین دفاع هم از ایشان اخذ شده بود اما به دلایلی که هنوز مشخص نیست قاضی پرونده مجدداپرونده را برای تحقیقات بیشتر به وزارت اطلاعات فرستاده است و از آنها تقاضا کرده است اعلام نظر کنند . این عمل قاضی پس از آخرین دفاع غیرقانونی و دستکم باعث تردید در بیطرفی قاضی است ، زیرا استقلال قاضی ایجاب می کند از این یا آن وزراتخانه درخواست اعلام نظر نکند در حالی که در این پرونده این اتفاق افتاده است . بدیهی است اینجانب به اتفاق دیگر وکلای پرونده در مهلت قانونی اعتراض خود را به این حکم خواهیم داد.

شایان ذکر است در این پرونده علیه همسر خانم مقدم ، آقای دکتر خسروشاهی اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام مطرح شده بود که منجر به صدور حکم برائت برای ایشان شد. ایشان صرفا به دلیل انجام مصاحبه هایی که در زمان بازداشت همسرشان انجام داده بودند که به لحاظ قانونی نیز جرم نیست مورد تعقیب قرار گرفته بودند که پس از گذشت دو سال حکم برائت ایشان صادر شده است

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours