8 مارس به روایت برخی از خبرگزاری ها و متولیان دولتی زنان: هشت مارس به دنبال احقاق حقوق زن یا تقویت تفکر فمینیسم؟! / فمینیسم ها فقط توانستند مرد بشوند / در غرب از زنان سلب حق همسری و مادری شده

18 اسفند 1388

مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم به مناسبت روز جهانی زن بیانیه صادر کرد!

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : همزمان با سی امین سال خلق کنوانسیون رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان ، پانزدهمین سال سند پکن و در آستانه پنجاه و چهارمین نشست کمیسیون مقام زن بایستی به افزایش معضلات و مصایب زنان جهان اعتراف کرد و متحد با هم با یک نگاه فارغ از افراطی گری ها فمنیستی و واقع گرایانه در جهت بهبود شرایط زنان جهان گام برداشت .

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران ، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به مناسبت روز جهانی زن 8 مارس بیانیه ای را صادر نموده است .

در بخشی از این بیانیه آمده است : هر سال بزرگداشت 8 مارس در حالی بعنوان روز جهانی زن توسط فمنیست ها برگزار می شود که ماهیت این روز در مخالفت زنان با ساختارهای سرمایه ای ، قوانین تحمیلی سرمایه داران و ره آورد بلامنازع آن محو شدن زندگی جهانیان و فراموشی خانواده است .

سال هاست با تلاش بسیار ، زن بودن زنان و حقوق حقه ایشان در بیانیه ها ، نشست ها و کنوانسیون های متعدد جهانی همچون کنوانسیون رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان اجلاس پکن ، اهداف توسعه هزاره ، کمیسیون مقام زن و…. گنجانده شده است در حالیکه متاسفانه انسان بودن زنان و کرامت انسانی ایشان به فراموشی سپرده شده و هر روز بیش از دیروز زیر پا گذاشته می شود .

8 مارس روز نماد زن ، امسال نیز مانند سال های گذشته در حالی می گذرد که علی رغم تمامی ادعا و شعارها در گوشه جهان مان بیشتر از همیشه خشونت های مسلحانه ، فقر ، نگاه جنسی به زن ، قاچاق ، بردگی ، بحران خانواده و….. وضعیت زنان را در خانواده و اجتماع تحت الشعاع قرار داده است .

آمارهای رسمی افشاگر حقیقت این لفاظی ها پر طمطراق و به ظاهر دلسوزانه تحت عنوان حقوق بشر است .

در حالیکه انتظار می رفت در پایان دهه اول قرن21 زنان وضعیتی بهتر و جایگاهی با ثبات تر در خانواده و اجتماع داشته باشد . زیاده طلبی کشورهای سودجو ، زنان بی دفاع و کودکان بی گناهشان را هدف حملات تروریستی ، بمباران و ناامنی های حاصل از اشغال سرزمین هایشان را هدف حملات تروریستی ، بمباران و ناامنی های حاصل از اشغال سرزمین هایشان قرار داده است .

میل نامشروع قدرتمندان در چارچوب جهانی شده دنیای ما هر روز زنان بسیاری را در غزه ، افغانستان ، عراق ، دارفور و …آماج گلوله های سربی قرار داده ، بی خانمان ، بی سرپرست و داغدیده می نماید .

نمونه عینی آن را می توان در محاصره و تحریم 2ساله غزه و بمباران های منجر به تخریب 6000 واحد مسکونی و محروم شدن 800000 فلسطینی اعم از زن و مرد از مایحتاج اولیه شان شاهد بود .

خانواده و کانون گرم آن دیگر قربانی این روند ناصواب دست ساز بشر است ، خانواده که بایستی هسته و بنیان اصلی اجتماع ، محل آرامش و صلح انسان باشد در این جوامع به محل جدال ، خشونت و انتقام گیری تحت عنوان رفع تبعیض جنسی و مبارزه با مردان بدل شده است .

هر ساله شاهد افزایش بی سابقه خشونت ، تجاوز ، طلاق ، افسردگی ،خودکشی و محفل فزاینده کودکان نامشروع در جهان هستیم و باید پرسید آیا با روند فعلی می توان به بهبود شرایط زنان در جهان کمک کرد .

آیا وقت آن نرسیده است به جای ابراز نگرانی صرف در پی کشف علل ، حل و فصل آن و قبول مسئولیت باشیم؟

همزمان با سی امین سال خلق کنوانسیون رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان ، پانزدهمین سالگرد سند پکن و در آستانه پنجاه و چهارمین نشست کمیسیون مقام زن ضمن ارج نهادن به همه کوشش های بین المللی در خصوص بهبود وضعیت زنان متاسفانه بایستی به افزایش معضلات و مصائب زنان اعتراف نماییم و همه متعهد شویم تا بتوانیم با یک نگاه واقع گرا و در جهت حل این مسایل گام برداشت .

بازبینی مجدد به شعارها و اسناد بین المللی بدور از هرگونه تعصب و تبعیضات جنسی و افراطی گری های فمینیستی با توجه به اصول طبیعی سرشت بشر می تواند راه حل خروج از بن بست تاریک باشد .

نهاد خانواده به عنوان عنصر اصلی یک جامعه بایستی در اسناد بین المللی به رسمیت شناخته شود تا زنان با عزت و عفت ،محبت و گرمی را به خانواده باز گردانند و کودکان بتوانند از نعمت کانون خانواده بهره مند گردند .

بازگشت به اخلاق ، معنویت و نگاه ادیان الهی می تواند مصلح مسایل و مشکلات بسیار زنان ، کودکان و مردان باشد .

احترام به تفاوت ها و تنوعات بومی و قومی ونیز ویژگی های متمایز ملی و منطقه ای بایستی در کنار نگاه جنسی در اسناد مربوط به زنان به رسمیت شناخته شوند .

اصلاح ساختار سیاسی و اقتصادی تا انسان ها فارغ از جنسیت و سود، برابر و هم تراز یکدیگر در مسیر نیل به ارزش های الهی و تحقق شان و کرامت انسانی شان گام بردارند .

خبرگزاری بین المللی زنان ایران: هشت مارس به دنبال احقاق حقوق زن یا تقویت تفکر فمینیسم؟!

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : هشت مارس 1875 زنان کارگر کارگاه‌های پارچه‌بافی و لباس‌دوزی در نیویورک آمریکا به خیابان‌ها ریخته و خواهان افزایش دست‌مزد، کاهش ساعات کار و بهبود شرایط بسیار نامناسب کار شدند که سرانجام این تظاهرات با حمله پلیس پایان یافت .

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران ، شروع تظاهرات زنان غربی که خود سرمنشأ نامگذاری روزی به نام روز زن شد تنها به دلیل افزایش دست‌مزد، کاهش ساعات کار و بهبود شرایط بسیار نامناسب کار بود، اما آنچه فمینیسم ها به آن می پردازند به روشنی نشان دهنده استفاده ناشایست آنها از این روز است .

تاریخچه هشت مارس

هشت مارس 1875 زنان کارگر کارگاه‌های پارچه‌بافی و لباس‌دوزی در نیویورک آمریکا به خیابان‌ها ریخته و خواهان افزایش دست‌مزد، کاهش ساعات کار و بهبود شرایط بسیار نامناسب کار شدند که سرانجام این تظاهرات با حمله پلیس پایان یافت .

سال ۱۹۰۷ در دوره‌ای که مبارزات زنان برای تأمین حقوق سیاسی و اجتماعی اوج گرفته بود ، به مناسبت پنجاهمین سال‌گشت تظاهرات نیویورک در هشتم مارس، زنان دست به تظاهرات زدند .

ایده انتخاب روزی از سال به‌عنوان «روز زن» نخستین بار در جریان مبارزه زنان نیویورک با شعار «حق رای برای زنان» مطرح شد. دو هزار زن تظاهر کننده در ۲۳ فوریه ۱۹۰۹ پیشنهاد کردند که هر سال در روز یک‌شنبه آخر فوریه، یک تظاهرات سراسری در آمریکا به مناسبت «روز زن» برگزار شود .

در سال ۱۹۱۰، «دومین کنفرانس زنان سوسیالیست» که کلارا زتکین از رهبران آن بود، به مسئله تعیین «روز بین‌المللی زن» پرداخت. زنان سوسیالیست اتریشی قبلا روز «اول ماه مه» را پیشنهاد کرده بودند. اما اول ماه مه، جایگاه و مفهومی داشت که می‌توانست اهمیت و جایگاه مبارزه مشخص بر سر مسئله زن را تحت‌الشعاع قرار دهد و زنان سوسیالیست آلمان، روز ۱۹ مارس را پیشنهاد کردند .

«دومین کنفرانس زنان سوسیالیست» تاریخ برگزاری نخستین مراسم «روز زن» را ۱۹ مارس ۱۹۱۱ تعیین کرد. تصمیم‌گیری قطعی برای تعیین «روز جهانی زن» به بعد موکول شد .

۱۹ مارس ۱۹۱۱ خیابان‌های آلمان، اتریش، سوئیس و دانمارک با مارش زنان به لرزه در آمد. شمار زنان تظاهر کننده در اتریش به ۳۰ هزار نفر می‌رسید. نیروهای پلیس به تظاهرات حمله بردند و گروهی را دستگیر کردند .

سال ۱۹۱۳ “دبیرخانه بین المللی زنان” (یکی از نهادهای انترناسیونال سوسیالیستی دوم)، هشتم مارس را با خاطره مبارزه زنان کارگر در آمریکا، به‌عنوان «روز جهانی زن» انتخاب کرد. در همان سال، زنان زحمتکش و زنان روشنفکر انقلابی در روسیه تزاری و در سراسر اروپا، مراسم «۸ مارس» را بشکل تظاهرات و میتینگ برگزار کردند .

در تظاهرات هشتم مارس ۱۹۶۹ زنان در دانشگاه برکلی در آمریکا گرد آمدند و علیه جنگ در ویتنام تظاهرات کردند و سرانجام در سال ۱۹۷۵ سازمان ملل، هشتم مارس را به‌عنوان «روز جهانی زن» به رسمیت شناخت .

هر چند ، چند سالی است غرب به بهانه پرداختن به مسایل زنان ، روزی را به نام روز زن نامگذاری کرده است اما آنچه جهان روز به روز شاهد آن است بی عدالتی های فراوانی ست که نسبت به زنان در غرب وجود دارد و به نظر می رسد راه برون رفت زن غربی از بی عدالتی و تبعیض، تنها نگاه اسلام به آن است، آنجا که برابری حقوق زن ومرد را براساس اصول فطری ونهادی بیان می کند .

نظر اسلام در مورد زن و حقوق آن

مسائل و مشکلات قدیم غالبا به دلیل این امر بوده است که انسان بودن زن به فراموشی سپرده شده اما مسائل جدید این است که عمدا یا سهوا زن بودن زن و موقعیت طبیعی، فطریش ، رسالتش ، ، تقاضاهای غریزیش و استعدادهای ویژه اش ، به فراموشی سپرده شده است .

عجیب این ست زمانی که از اختلافات فطری و طبیعی زن و مرد سخنی گفته می شود، گروهی آنرا به عنوان نقص زن و کمال مرد و بالاخره چیزی که موجب یک سلسله برخورداریها برای مرد و یک سلسله محرومیتها برای زن است تلقی می کنند. این گروه ، پس از این تلقی منطقی و حکیمانه! می گویند حالا که در طبیعت چنین ظلمی بر زن شده و ضعیف و ناقص آفریده شده آیا ما هم باید مزید بر علت شویم و ظلمی بر ظلم بیفزائیم ؟ آیا اگر وضع طبیعی زن را به فراموشی بسپاریم انسانی تر عمل نکرده ایم ؟! اتفاقا قضیه برعکس است ، عدم توجه به وضع طبیعی و فطری زن بیشتر موجب پای مال شدن حقوق او می گردد و در واقع اسلام بزرگترین خدمتها را نسبت به جنس زن انجام داده است .

جریان فمینیسم از جمله جریانهایی ست که برای دستیابی به اهداف سوء خود تلاش می کند از حرکت زنان مبارزی که تنها به دنبال بهتر شدن شرایط کاری خود بودند سوء استفاده کند. زمانی که بحث از حق آزادی سقط جنین و حتی جدایی زن از مرد از سوی فمینیستها مطرح می گردد نشان می دهد که آنها تنها به دنبال احقاق حقوق زنان نیستند چراکه اگر بهانه شکل گیری این جریان و همچنین نامگذاری روزی به نام روز جهانی زن، جریان مبارزات زنان در سال 1875 بوده باید مطمئناً پس از گذشت سالها از مبارزات این گروه، زنان موفق به کسب موقعیت و شرایط بهتری می شدند .

این در حالی است که خشونت و تعرض علیه زنان افزایش یافته است چراکه مسئله اصلی یعنی خود زن به فراموشی سپرده شده و عده ای تنها به دنبال به کرسی نشاندن عقاید خود هستند .

در گذشته نقش انسانی زن به فراموشی سپرده شده بود

و امروز نقش زنانه و خانوادگی زن به چالش کشیده شده است

به گزارش ایونا ، فاطمه بداغی مشاور حقوقی رییس جمهور در این خصوص به خبرنگار ایونا گفت : اگر در گذشته زنان تحت ظلم بوده اند به این دلیل است که نقش انسانی آنها به فراموشی سپرده شده بود و در حال حاضر مسئله اساسی زنان این است که نقش زنانه و خانوادگی آنها به چالش کشیده شده و زنان دیگر رغبتی برای انجام وظایف زنانه خود ندارند و این خود موضوعی ست که باید مورد بررسی قرار گیرد چراکه می تواند سرمنشأ بسیاری از مشکلات باشد .

وی یکی از پیامدهای فمینیسم را نابودی بنیان خانواده خواند وگفت: با شکل گیری این جریان نقش های تربیتی خانواده به چالش کشیده شده است و زنان به دلیل این تفکر نادرست از زیر بار بسیاری از مسئولیتهای زنانه خود در خانواده شانه خالی کرده و همین امر موجب شکل گیری اختلال در تربیت فرزندان و افراد خانواده خواهد شد .

پیامد دیگر این جریان که می توان به آن اشاره کرد، این است که زنان به دلیل رغبتی که نسبت به بهبود شرایط زندگی خود دارند و انتظارات نابه جایی بر اساس همین تفکر در آنها شکل گرفته به شهرها روی می آورند و این موضوع خود می تواند یکی از دلایل کاهش ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج نیز باشد .

بداغی در ادامه اضافه کرد : ما در کشور خودمان ایران روز ولادت بانویی را به عنوان روز زن نامگذاری کرده و معتقدیم ایشان الگوی مناسبی برای تمام زنان در تمامی عرصه ها هستند و نامگذاری این روز بر اساس آرمانهایی که کشور ما براساس دین اسلام دارد شکل گرفته است و ما به آن می بالیم .

پرداختن به مسئله هشت مارس ؛ موجب محوریت دادن به آن خواهد شد

به گزارش ایونا ، حجت السلام محمدرضا زیبایی نژاد رییس دفتر مرکز تحقیقات و مطالعات زنان نیز در خصوص معتقد است : پرداختن به این موضوع موجب می گردد ما به این مسئله که مطمئناً نمی تواند برای حل مشکل زنان چاره ساز باشد محوریت داده و آن را به نوعی پررنگ جلوه دهیم .

زیبایی نژاد در ادامه به خبرنگار ایونا افزود : باید تلاش کنیم به آهستگی آرمانها و اعتقادات خود را به این تفکر وارد کرده و نباید با انتقادات شدید و یا مقابله آشکار موجب بزرگی دشمنان خود شویم .

وی همچنین ضمن اشاره به روز زن در ایران که روز ولادت بانوی دوعالم است اضافه کرد : گاهی مقابله آشکار نتیجه سوء داشته و باعث می شود عده ای ساده لوح با توجه به بازارگرمی مدافعان چنین تفکراتی دچار تزلزل شده و فرصت یارکشی را برای آنها فراهم کنند به همین دلیل ورود به اینگونه مسائل باید سنجیده و معقولانه باشد. باید تلاش کنیم با پرداختن به موضع حضرت زهرا (س) که ولادتش را روز زن نامگذاری کرده ایم در خصوص مسائل زنان به مقابله بپردازیم بدون هیچ گونه بزرگنمایی دشمن .

در پایان به نظر می رسد احقاق حقوق زنان تنها با نامگذاری یک روز به نام زن میسر نخواهد شد و اطلاعات، آمار و اخبار منتشر شده در مورد مشکلات زنان به خوبی بیانگر این مسئله است .

مشاور وزیر و مدیر کل امور بانوان وزارت کشور: سلب حق همسری و مادری از زنان در غرب!

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران ، زهرا عباسی مشاور وزیر و مدیر کل امور بانوان وزارت کشور در خصوص روز جهانی زن 8 مارس و پرداختن به مسایل و مشکلات زنان جهان به خبرنگار ایونا گفت : روز جهانی زن باید آن ها را به جایگاه حقیقی شان نزدیک سازد و به جرات می توان گفت با روند فعلی و کنونی جامعه نمی توان به رفع مشکلات و مسائل زنان جهان کمک کرد .

وی به برخی از مشکلات زنان در غرب اشاره کرد و افزود : استفاده ابزاری از زن در عرصه تبلیغات ، سلب حق همسری و مادری از وی ،‌ نگاه جنسیتی و تبعیض آمیز به او باعث شده مرد و زن در جوامع غرب در برابر هم قرار گیرند و مشارکت و تفاهم معنی خود را از دست داد .

عباسی قاچاق زنان ، بی احترامی و اعمال خشونت علیه آن ها را از جمله پیامد های دیدگاه اشتباه و نادرست غرب به زن دانسته و تصریح کرد :‌ اگر دیدگاه غرب نسبت به زن و جایگاه او در جامعه بدون اشکال بود پس باید زنان در غرب مشکلات کمتری داشته باشند اما می بینیم که این گونه نیست .

در برخی از کشورهای غربی زنان حتی از داشتن حق انتخاب در پوشش، تحصیل و اشتغال نیز محرومند .

وی ادامه داد : ظرفیت و سرمایه اصلی و نهادی زن از او گرفته شده و با او مانند انسانی بی هویت رفتار می شود اینجاست که باید پرسید آیا محروم کردن دختران از محبت پدر و مادر و سپردن آن ها به کنوانسیون هایی که توسط کسانی تنظیم شده که حقوق واقعی را از او سلب کرده اند راه حل مناسبی برای حل معضلات و مشکلات اوست .

مدیر کل امور بانوان وزارت کشور به ضرورت بازنگری همه جانبه به حقوق و شعارهای حاضر در جهت منافع و ارتقای جایگاه زن در جوامع اشاره داشت و گفت: برای ارتقای جایگاه مدیریتی و انسانی زن باید ابتدا به فطرت ، نهاد و ظرفیت توجه کرد و سپس توقعات را از متصور شد. آمار ها نشان می دهد با روند فعلی نمی توان به این اهداف رسید .

وی با بیان اینکه زنان آزاده جهان به جامعه جهانی اجازه نمی دهد با ارائه یک الگوی از پیش طراحی شده او را مورد ظلم و ستم در شکلها و غالب های مختلف قرار دهد تاکید کرد : برای احقاق حقوق زنان باید از زنها به طور خاص حمایت کرد و تلاش نمود هر گونه تبعیض و خشونتی را علیه او از بین برد .

عباسی در ادامه گفت : روند کنونی جوامع را دچار چالش ساخته، زنان باید به این موضوع دقیق تر بیندیشند و برای دفاع از مطالبات قانونی و به حق خود با ایجاد یک رابط صمیمی و هماهنگ در جهت ترویج حقوق واقعی و نگاه صحیح به شخصیت زن به خود و نسل های آینده بشریت به خصوص جامعه زنان کمک کنند .

خبرگزاری برنا: فمینیسم ها فقط توانستند مرد بشوند

زمانی دفاع از حق مظلوم معقول است؛ که ظالمی ظلم کرده باشد.

زمانی سخن راندن از احقاق حق منطقیست؛ که حقی پامال شده باشد.

زمانی میتوان برای آزادی فریاد زد؛ که آزادی در بند باشد.

و مهمتر! زمانی کسی میتواند مدعی احقاق حقوق پامال شده و آزاد کردن آزادی به بند کشیده شده باشد که؛حق را شناخته باشد!

گاها بعضی ها علی رغم بی اعتقادی به حق و حقوق، تعمدا ورق را برمیگردانند و خود را مدافع حقوق پایمال شده ی بشریت میدانند! و چنان در این نقش حس میگیرند که احدالناسی یارای مخالفت را در خود احساس نمیکند!

قصه ی فمنیست ها در ایران چنین ماجرایی دارد! چرا که در اسلام حقی از زنان گرفته نشده که کسی مدعی احقاق حقوق پامال شده ی زن مسلمان گردد.ظلمی در حق زن مسلمان نشده که کسی محکمه برپا کند و آزادیی از زن مسلمان گرفته نشده که کسی برای آزادیش سینه چاک کند!

زنان فلک زده غرب چند قرن قبل به خود آمدند و جنبشی را در راستای احقاق حقوق پایمال شده ی خود به راه انداختند. حق رای از اولین خواسته های زنان غربی بود. همان حق رایی که در 1400 سال پیش به عنوان حق مسلم زن مسلمان تبین شده بود. بیعت دومین عقبه که پیش از هجرت روی داد و بیعت های بعدی که به دستور خداوند بود(ممتحنه/ 12) گواه حق رای زن مسلمان است.

برابری زن و مرد و داشتن استقلال مالی زن و … از دیگر خواسته های مهم زنان غربی بود و این خواسته ها برای مردان سرمایه دار غربی که خواهان نیروی کار ارزان مطیع بودند خوشایند بود! لذا مردان ظالم غربی از همان زمان در جنبش های زنانه نفوذ کرده و با تظاهر به دفاع از حقوق زنان خواسته های شوم خود را دنبال کردند که این امر منجر به بی هویت شدن زن غربی گردید. زنان غربی با تمام تلاش هایی که کردند هیچ گاه نتوانستند زن بشوند. هیچ گاه. فقط توانستند مرد شوند!

چرا که ناخواسته با پیش فرضِ باطلِ برتر بودن مرد، خود را به مردان تشبیه کردند و خواهان حقوق برابر با مردان شدند. غافل از این که زنان و مردان باید مساوی باشند نه مشابه و این علاقه مندی به تشابه اشتباه ؛ اشتباهات بعدی را رقم زد. ضعف جسمانی زن نقطه ضعف زنان بود که مردان سودجو را تشنه ی سودجویی کرد و این جنس ضعیف ضعیف تر از قبل شد.

غرب با آزمون و خطای پرخطایش در ظاهر دنبال جایگاهی برای زنان خود بود.البته نه جایگاهی انسانی بلکه جایگاهی کاپیتالیستی!(سرمایه داری کلان) چرا که در دید کاپیتالیستی ثروت مهم است حتی اگر از طریق توهین به جایگاه زن، آن ثروت به دست آید! همانقدر ی که نفت خاورمیانه برای غرب سودآور است ثروت به دست آمده از تجارت و بردگی و سوء استفاده از زنان نیز سودآور است!لذا غرب از فرهنگ نجیب و باحیای اسلام میترسد. غرب نمیخواهد فرهنگ حیا برجهان حاکم شود زیرا این فرهنگ کیسه های غرب را پر نمیکند!

آری! واقعا غرب از اسلام میترسد و برای مقابله با اسلام هزینه میکند.بهترین گواه ساخت فیلم های مختلف اسلام ستیزانه ی سال های اخیر غربیست آثاری چون “بدون دخترم هرگز” و “سنگسار ثریا” نمونه هایی هستند از توهین غرب به اسلام و مسلمین. در این آثار زنان مسلمان به عنوان موجودات مفلوک تحقیر شده ای هستند که در چنگال مردان نامرد مسلمان اسیر شده اند!!

به عنوان مثال فیلم خرافه، تحریف شده و خشن سنگسار ثریا در صدد القا خشونت اسلام علیه زنان است. زن بی گناهی که توسط جمعی متدین! در اوج بی رحمی به جرم گناه نکرده سنگسار میشود. فیلم بسیار تاثیر گذاری که حتی بیننده ی آگاه نیز با دیدن صحنات دردناک آخر فیلم متاثر و منقلب میشود . نقد سنگسار ثریا

آیا به راستی اسلام همانطوریست که سنگسار ثریا نشان میدهد؟ غرب با تمسک به گوشه ای از احکام اسلام و بدون در نظر گرفتن شرط و شروط شرعی دیگر آن حکم، چنان گرد و خاکی به پامیکند که گویی کسی مهربانتر از غرب برای زنان نبوده و زاده نخواهد شد!

غرب وامانده در اخلاق و تمدن، 8 مارس( 17 اسفند) را روز زن نامیده .روزی که جرقه ی نخستین جنبش های زنانه غرب زده شده. روزی که پیامش برای زنان مسلمان همراهی در افتادن در مهلکه انحطاط اخلاقی, اجتماعی زنان غربیست. یعنی بلاهایی که بر سر زنان غرب آمده اینک باید بر سر زن مسلمان بیاید! (اینم از ارتباطات جریان فتنه با روز زن!)

خداوند مهربان از زن مسلمان تنها تربیت صحیح کودک را خواسته و دیگر تکالیف پرمشقتی چون جهاد و کار کردن و … را از دوش زن برداشته تا با فکری آسوده به تربیت کودک اهتمام ورزد. چراکه تربیت صحیح یک کودک یعنی نجات بشریت. اما امروزه فرهنگ مادر بودن چقدر غریب مانده! فدای اسلام عزیز شوم که زن را ریحانه (گل) معرفی کرده نه قهرمان و عروسک و …..

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours