زنان ورزشکار ایرانی در سال 88

18 فروردین 1389

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری زنان ایران ، سال 88 برای اسکی ایران سال موفقیت آمیزی بود. مرجان کلهر اسکی باز ایرانی برای اولین بار در تاریخ ورزشهای زمستانی توانست به مسابقات المپیک زمستانی ونکور کانادا راه یابد .

شطرنج

سارا سادات خادم در رقابتهای رده 13 ساله آسیا موفق شد مدال طلای این دوره را از آن خود کند و شادی پریدر نیز توانست مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا را بدست آورد .

کاراته

مهشید جلیلی فرد در مسابقات بین المللی کاراته قزاقستان در وزن +60 کیلو گرم و سحر کرجی در _ 48 کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شدند و پگاه چالکی در _ 53 کیلوگرم برنز گرفت .

بدمینتون

رشته بدمینتون یکی از رشته های فعال بود که در چند مسابقه بین المللی شرکت کرد و تنها در مسابقات دوبل سطح لایت سوریه صاحب مدال طلا شد .

نگین امیر پور نیز اولین مدال برنز تاریخ بدمینتون را در انفرادی گرفت، نگین امیرپور و سحر زمانیان در مسابقات بین المللی بحرین و ترکیه هم سوم شدند .

ووشو

بانوان ورزشکار کشورمان در رشته ووشو نیز بسیار موفق بوده و مدال آور ظاهر شدند. خدیجه زینال زاده و راضیه طهماسبی در مسابقات جام جهانی نقره و زهرا کریمی طلا گرفت .

در مسابقات قهرمانی جهان نیز، مریم عصمتی، سوده عزتی، فاطمه دهقان و فاطمه بساطی در رشته سانشو مدال آوری کردند .

همچنین مهسا دهقان پدیده ووشو ایران در مسابقات اندونزی اولین مدال برنز تالوی تاریخ ووشوی ایران را کسب کرد.

در رقابتهای ووشو قهرمانی آسیا که در ماکوئو برگزار شد در قسمت تالو ایران به مقام قهرمانی دست یافت و مدال طلای این رقابتها را برای کشورمان به ارمغان آورد و نیز مهسا دهقان، مریم عصمتی، الهه منصوریان و صدیقه دریایی برای ایران مدال آوری کردند. لازم به یاد آوری ست که مدال طلای قسمت تالو برای نخستین بار در تاریخ ووشو ایران بدست آمد .

قایقرانی

قایقرانی کشورمان در رشته روئینگ نیز در مسابقات بین المللی بلغارستان چهار مدال صید کردند. شادی فرج پور، نسیم بن یعقوب و بهاره علی مرادی چهره های موفق این رشته بودند .

در رشته کانوپولو سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در سنگاپور برگزار شد ایران برای سومین بار به مقام قهرمانی دست یافت .

در قایقرانی رشته آبهای آرام مسابقات تاپ آزاد بین المللی کره جنوبی، المیرا مسیبی در مسافت های 500 و 1000 متر، ایران را صاحب دو مدال نقره کرد و نهال مقدم رحمانی در مسافت 5000 متر موفق شد به مقام سومی دست یابد .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours