رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: لایحه حمایت از خانواده را مسکوت می کنیم تا در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد

29 فروردین 1389

ایلنا: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است لایحه حمایت از خانواده نباید در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی شود. او می‌گوید لایحه حمایت از خانواده حداقل 40 میلیون نفر مخاطب دارد و موضوعی اجتماعی محسوب می‌شود، بنابراین درست نیست که بررسی‌های آن در کمیسیون حقوقی و قضایی انجام شود. جعفرزاده می‌گوید لایحه حمایت از خانواده را مسکوت می‌کنم تا در کمیسیون مشترک مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

سلیمان جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: لایحه حمایت از خانواده،‌موضوعی مرتبط با خانواده‌ها است و خانواده نیز یک موضوع اجتماعی است که مسائل مرتبط با آن به کمیسیون اجتماعی مرتبط است.
او با انتقاد از اینکه کار بررسی لایحه حمایت از خانواده به کمیسیون حقوقی و قضایی سپرده شده است،‌تصریح کرد: سپردن لایحه حمایت از خانواده به کمیسیون حقوقی و قضایی کار درستی نبوده است و این عجیب است که کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون فرعی لایحه حمایت از خانواده در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من لایحه حمایت از خانواده برای بررسی یا باید به کمیسیون اجتماعی سپرده شود یا اینکه در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار گیرد چون کمیسیون حقوقی و قضایی به تنهایی نمی‌تواند در رابطه با لایحه حمایت از خانواده تصمیم‌گیری درستی انجام دهد.

جعفرزاده تاکید کرد:‌لایحه حمایت از خانواده، لایحه مهمی است، چون با سرنوشت 30 تا 40 میلیون نفر از شهروندان کشور گره‌ خورده است.
او گفت: من به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی تلاش می‌کنم که لایحه حمایت از خانواده امروز در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی نشود و دستور مسکوت شدن این لایحه را می‌دهم تا بعد از مسکوت شدن، بتوانیم این لایحه را در کمیسیون مشترک بررسی کرده تا لایحه حمایت از خانواده جامع‌تر و پخته‌تر به صحن علنی مجلس برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بررسی نهایی لایحه حمایت از خانواده در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours