معصومه چراغی به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد / زهرا بهرامی، یکی از زنان دستگیرشده روز عاشورا همچنان در بند ۲۰۹ در بلاتکلیفی بسر می برد / تحصن زنان زندانی در زندان اوین نتیجه داد

7 اردیبهشت 1389

معصومه چراغی به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد

به گزارش ادوارنیوز، حسین مجاهد دبیر کل حزب جامعه مدنی همدان، به عنوان متهم ردیف اول به یک سال حبس تعزیری و خانم معصومه چراغی و آقایان جواد وفایی و پیمان زیرکی هر یک به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده اند.

این حکم در پی احضار و بازجویی اعضای حزب به دلیل فعالیت های انتخاباتی و با اتهام “تشویش اذهان عمومی از طریق صدور بیانیه در دعوت مردم به تحصن و اعتراض به نتایج انتخابات و زیر سوال بردن سلامت انتخابات و مشروعیت نظام” صادر گردیده است.

زهرا بهرامی، یکی از زنان دستگیرشده روز عاشورا همچنان در بند ۲۰۹ در بلاتکلیفی بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده به “فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران” یکی از دستگیرشدگان روز عاشورا خانم زهرا بهرامی از زمان دستگیری تا به حال دربند ۲۰۹ زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می برد.

زندانی سیاسی زهرا بهرامی ۴۵ ساله از دستگیر شدگان روز عاشورا از زمان دستگیری تا به حال در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می برد. او در سلولی همراه با ۲ نفر دیگر زندانی است و از زمان دستگیر تا به حال از داشتن ملاقات حضوری با خانواده اش محروم بوده است.

خانواده بهرامی در چند ماه اول بازداشت از وضعیت و شرایط عزیزشان بی خبر بودند و تاکنون از داشتن ملاقات حضوری محروم هستند.آنها در طی این مدت تحت فشارهای روحی و تهدیدات بازجویان قرار دارند که از انتشار وضعیت وشرایط خانم بهرامی خوداری کنند و گرنه آنها هم دچار مشکل خواهند شد.

خانم زهرا بهرامی مقیم کشورهلند می باشد و دارای ملیت ایرانی- هلندی هستند او برای دیدن فرزندش به ایران سفر کرده بود.

تحصن دو روزه توسط زنان زندانی سیاسی نتیجه داد

رهانا: تحصن دو روزه توسط زنان زندانی سیاسی و درگیری و تهدید به اعتصاب غذا موجب شد مسولان زندان اوین به اجرای قانون تن در دهند و بند مربوط به تفکیک مجرمین را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار رهانا، گفتنی است این اجرای قانون نیز کامل نیست چرا که تنها اتاقی جدا به زندانیان زن سیاسی در بند اختصاص داده شده و اتاق اختصاص داده شده همان اتاق شماره ۵ و از بدترین اتاق‌های بند زنان اوین است، اما زندانیان متحصن از حصول نتیجه و تفکیک نسبی خود از دیگر زندانیان راضی هستند.

زندانیان زن سیاسی در بند زنان اوین از روز گذشته در اعتراض به عدم رعایت آیین نامه زندان ها مبنی بر تفکیک جرایم در مقابل در اتاق رییس این بند (خانم رضایی) تحصن کرده بودند و خواستار اجرای این بند از آیین نامه زندان ها شده بودند

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours