آخرین وضعیت پرونده شیوا نظرآهاری، بدرالسادات مفیدی و…

24 اردیبهشت 1389

کلمه: وکیل مسعود باستانی از محکومیت قطعی موکل خود به ۶ سال حبس تعزیری خبرداد و گفت:‌ شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران،حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را عینا تایید کرد.

محمد شریف در گفتگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌ موکلان خود، درباره پرونده مسعود باستانی؛روزنامه‌نگار بازداشت شده حوادث سال گذشته گفت:‌طبق اطلاعات رسیده و با مراجعه پدر موکلم،حکم دادگاه بدوی در مورد محکومیت مسعود باستانی بدون تغییر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید و به قطعیت رسیده است.

وی افزود: تایید این حکم باتوجه به محتویات پرونده و اقدامات موکلم در دادگاه بدوی دور از انتظار بود. اینجانب با توجه به پرونده‌های مشابه در اندیشه نقض این حکم بودم ولی متاسفانه حکم عینا قطعیت یافت.

شریف که وکالت مسعود آقایی را نیز برعهده دارد،در خصوص پرونده این موکل خود گفت: پرونده مسعود آقایی که به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم و اغتشاش در جریان رسیدگی بود منتهی به برائت از اتهام اجتماع و تبانی و محکومیت به ۶ ماه حبس تعزیری به دلیل حضور در راه پیمایی شد.

وی در مورد پرونده بدرالسادت مفیدی نیز گفت:تاکنون به دلیل عدم اتمام تحقیقات مقدماتی منتهی به صدور کیفرخواست نشده و پرونده کماکان در دادسرا مطرح است.

شریف در ادامه به بیان آخرین وضعیت پرونده شیوا نظرآهاری پرداخت و گفت:در مورد این موکلم دو پرونده در جریان رسیدگی است .پیگیری‌های به عمل آمده حاکی از این بود که پرونده پس از صدور کیفرخواست به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارسال می‌شود اما به دلیل نقص تحقیقات پرونده مجددا به شعبه بازپرسی اعاده شد.

وکیل شیوانظرآهاری با انتقاد شدید از برخی سایت‌های اینترنتی داخلی که مبادرت به انتشار اخباری در رابطه با موکلش می‌کنند،گفت: باتوجه به اینکه پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است تاکنون به همراه دیگر همکارم خانم مغزی موفق به مطالعه پرونده نشده‌ایم اما رسانه‌های مختلف بویژه سایت‌های اینترنتی مبادرت به پخش مطالبی در مرود اتهامات موکلم می‌کنند که صرفا در صورت دسترسی به پرونده،ارائه چنین اطلاعاتی میسر است.

وی ضمن تکذیب اتهامات مطرح شده توسط سایت‌های اینترنتی ،تاکیدکرد: امیدوارم مراجع قضایی بویژه دادسرای تهران حداقل در پی بررسی این قضیه برآیند که این رسانه‌ها چگونه و چرا به این اطلاعات که حتی وکلای پرونده از آن ناآگاه هستند،دست پیدا می‌کنند.

شریف در مورد پرونده رضا مهابادیان عضو کانون نویسندگان ایران نیز اظهارداشت:برای این موکلم در مورد اتهامات مرتبط با عضویت در کانون نویسندگان ایران قرار وثیقه صادر شده بود که از اجرای این قرار خودداری و وی کماکان در بازداشت به سر می‌برد.

این وکیل دادگستری که وکالت محسن دانش‌پور مقدم،احمد دانش پور مقدم ،هادی قائمی،مطهری بهرامی و ریحانه حاج ابراهیم دباغ را برعهده دارد،اتهام آنان را ارتباط با یک سازمان غیرقانونی عنوان کرد و ادامه داد: این افراد در مرحله بدوی وبا حضور وکیل تسخیری محکوم شده بودند که در مرحله تجدیدنظر به همراه دیگر همکارم خانم دارایی وارد پرونده شدیم.

وی افزود: متاسفانه در مورد محسن و احمد دانش پور به پرونده جهت مطالعه و تنظیم لایحه اعتراضی دست نیافتیم اما در مورد سه متهم دیگر، پرونده مطالعه و لایحه اعتراضی ثبت شد.برای این سه متهم در مرحله بدوی حکم اعدام صادر شده بود که در جریان رسیدگی در مرحله تجدیدنظر حکم نقض اما تاکنون ابلاغ نشده است اما براساس اطلاعات غیررسمی حاصله،موکلانم به ۱۰ و ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شده‌اند.

شریف درباره پرونده حسین مجاهد دبیرحزب جامعه مدنی همدان و سه عضو دیگرشورای عالی این حزب گفت: بعد از صدور حکم دادگاه بدوی،نسبت به حکم صادره اعتراض و پرونده جهت رسیدگی به مرجع تجدیدنظر ارجاع شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours