فشارهای امنیتی بر خانواده شیرین علم هویی و اعلام ممنوعیت سوگواری

24 اردیبهشت 1389

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری، نیروهای امنیتی فشار زیادی بر خانواده شیرین علم هویی، از زندانیان سیاسی کردِ اخیرا اعدام شده، وارده نموده و خانه و خانواده این دختر جوانِ کرد، تحت کنترل و محدودیت های امنیتی قرار گرفتند.

پایگاه اینترنتی «تغییر برای برابری»، با انتشار خبر فوق خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی با استقرار در مجاورتِ خانۀ این زندانی اعدام شده در شهرِ ماکو، مانع از ورود افرادی که برای ابرازهمدردی به خانه وی مراجعه می کنند، شده اند.

این گزارش می افزاید “مامورین نه تنها هرچندساعت یک بار به تفتیش منزل خانه علم هولی می پردازند، بلکه به اجبار زنان عزادار را از خانه بیرون کرده وحتی اجازه نمی دهند که افراد دیگری برای تسلیت گفتن به آن خانواده، وارد منزل آنها شوند. “

بنا به دستور مقامات امنیتی، هم اکنون تنها پدرومادر شیرین علم هولی می توانند در خانه باشند.

لازم به ذکر است طی روزهای گذشته و پس از اعتراضِ خانوادۀ این دختر جوان کرد، مادر، خواهر، عمو، عموزاده، و پدربزرگِ شیرین بازداشت ، و با قید وثیقه آزاد شده اند.

نیروهای امنیتی پدر بزرگ شیرین را تهدید کرده اند که مادر شیرین را از خانه خارج کرده و نگذارد برای دخترش عزاداری کند. آنها همچنین تذکر داده اند که نباید شبها لامپ خانه روشن باشد. با وجود همه این فشارها، مردم بسیاری طی این روزها به خانه آنها رفته اند.

روزیکشنبه ۱۹ اردیبهشت مقامات دادستانی از اعدام پنج زندانی سیاسی به نام های شیرین علم هولی، فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان خبردادند.

جنازه این پنج نفر کماکان تحویل خانواده های آنان نشده و مقامات امنیتی و قضاییِ جمهوری اسلامی این موضوع را به بعد موکول کرده اند.

وکیل فرزاد کمانگر به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفته است که مسئولین هیچ مدرکی برای توجیه اعدام موکلش دراختیار نداشتند و این افراد همچنین درحالی اعدام شدند که برخلاف قانون وکلا وخانواده های آنها نیز نتوانستند برای آخرین بار به ملاقاتشان بروند.

خلیل بهرامیان خطاب به رسانه ها تاکید کرده بود که اگر یک مورد مستند در مورد دخالت شیرین علم هویی (موکلش) در عملیات تروریستی ارائه شود، وی پروانه وکالت خود را پاره خواهد کرد.

شهرها و مناطق کردنشین ایران طی روزهای اخیر بسیار ملتهب بوده و روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، شهرهای مختلف کردستان در اعتصاب سراسری برای اعتراض به اجرایِ حکم اعدامِ پنج زندانی سیاسی به سر می برد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours