شهردار تهران در مراسمی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) : هویت یک جامعه به زنان آن جامعه بستگی دارد

16 خرداد 1389

ایلنا: شهردار تهران گفت:زنان هویت اصلی جامعه را شکل می‌دهند و وقتی هویت یک جامعه را وابسته به هویت زنان آن می‌دانیم باید به نقش زنان در شکل گیری خانواده و همچنین در تمام حوزه‌ها در جامعه توجه کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف در مراسم همراز یاس که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) برگزار شد افزود: روز زن ، روز تمام زیبایی‌هاست چراکه ما زن را مظهر محبت الهی در جامعه و جهان هستی ‌می‌دانیم . وی افزود : ما روز ولادت حضرت فاطمه (س) را به عنوان روز زن برگزیده‌ایم زیرا همه افراد جامعه به خصوص زنان در زندگی خود آن حضرت را الگو قرار داده اند در واقع این روز ، روز پاسداشت فرزانگی ، عقل ، معرفت و دینداری و قدردانی از ولایت پذیری بزرگترین مادر جهان هستی است.

شهردار تهران با اشاره به گفته امام خمینی (ره) که صلاح و فساد یک جامعه بستگی به زنان آن جامعه دارد تصریح کرد : زنان هویت اصلی جامعه را شکل می‌دهند و ما موظفیم به امور زنان به طور جدی توجه کنیم و در عرصه‌های مختلف زندگی و مسایل اجتماعی ، فرهنگی بستر لازم را برای ایفای نقش آنان فراهم سازیم ، وقتی هویت یک جامعه را وابسته به هویت زنان آن می‌دانیم باید به نقش زنان در شکل گیری خانواده و همچنین در تمام حوزه‌ها در جامعه توجه کنیم.

وی افزود : ما نباید فریب فرهنگ غربی را که به زن نگاه ابزاری دارد را بخوریم بلکه باید به فلسفه وجود زنان توجه ویژه داشته باشیم.

وی خطاب به معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت : اگرچه اقدامات خوبی در حوزه بانوان در شهرداری صورت گرفته اما ما نتوانسته‌ایم نقشی را که زنان باید در عرصه مدیریتی ، تاثیرگذاری و ارتقای شغلی داشته باشند را فراهم سازیم و این ضعفی است که باید مرتفع شود.

شهردار تهران ادامه داد : من اقداماتی را که برای زنان صورت گرفته نادیده نمی‌گیرم و زیر سوال نمی‌برم اما در عرصه مدیریتی ، زنان باید جایگاه خود را پیدا کنند زیرا آنها مهمترین نقش و عاملی هستند که می‌توانند در انتقال ارزش‌ها ، فرهنگ و سنت‌ها خصوصا در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذار باشند.

قالیباف بیان داشت : تجربه نشان داده هر کجا بانوان مسئولیت و مدیریت به خصوص در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را داشته‌اند ، توانسته‌اند عملکرد بسیار خوب و قابل توجهی داشته باشند و ما نیز باید از این ظرفیت و توانایی نهایت استفاده را کرده و زمینه را برای نقش آفرینی بیش از پیش بانوان در جامعه فراهم کنیم.

وی تاکید کرد : امیدوارم سال آینده اگر باز در چنین روزی دور هم جمع شدیم ، دیگر نگوییم که به آنچه که باید نرسیده‌ایم و در واقع همه باید تلاش کنیم تا در عرصه مدیریتی و تاثیر گذاری از تمام ظرفیت بانوان چه در شهر تهران و چه در شهرداری تهران استفاده شود .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours