توران ولی مراد: مجلس صدای زنان را بشنود

7 شهریور 1389

مهر: دبیر ائتلاف اسلامی زنان گفت: زنان اصولگرای مجلس به جای اینکه خود را در مقابل زنان و کودکان پاسخگو بدانند در مقابل مردان جوابگو هستند.

توران ولی مراد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد درخواست دیدار ائتلاف اسلامی زنان با هیئت رئیسه مجلس در مورد لایحه حمایت از خانواده ادامه داد: پس از نشست اتئلاف اسلامی زنان به دنبال این بودیم که با هیئت رئیسه مجلس دیدار و جلسه ای با آقای لاریجانی داشته باشیم که این وقت ملاقات به ائتلاف اسلامی زنان داده نشد.

وی در مورد حضور زنان اصولگرای ائتلاف اسلامی زنان در مجلس به همراه نمایندگان زن ادوار مجلس گفت: پس از اینکه وقت ملاقات به ائتلاف اسلامی زنان داده نشد فقط خانمهایی می توانستند وارد مجلس شوند که کارت داشته باشند به همین دلیل زنانی از ائتلاف اسلامی که جز نمایندگان ادوار بودند و کارت ورود داشتند به مجلس رفتند. به جز خانم راستگو بقیه خانمهای اصولگرای ائتلاف اسلامی کارت ورود به مجلس نداشتند.

دبیر ائتلاف اسلامی زنان با بیان اینکه زنان مجلس به اعتراضات کارشناسان به لایحه حمایت از خانواده پاسخ نمی دهند گفت: هرگز به اشکالات ما جواب کارشناسی ندادند و اینگونه عنوان می کنند که مخالفتها با لایحه حمایت از خانواده سیاسی است.

وی تصریح کرد: از ابتدای شکل گیری ائتلاف اسلامی زنان، از زنانی که نماینده مجلس بودند یا مسئولیت و منصب دولتی داشتند دعوت شد تا در این ائتلاف برای بررسی لایحه حمایت از خانواده حضور پیدا کنند ولی عده ای گفتند استخاره کردند و خوب نیامده است و با اینکه عنوان می کردند ما پاسخگوی مردان هم هستیم نه زنان به همین دلیل در این جلسات حاضر نشدند.

ولی مراد در مورد اظهار نظرهای مطرح شده مبنی بر تهیه لایحه حمایت از خانواده بر اساس شرع مقدس ادامه داد: در قرآن آمده است که اگر می ترسید که عدالت رعایت نشود پس به یک زن قانع شوید. شرایط عرف اجتماعی ما به گونه ای نیست که مرد عدالت را رعایت کند. تحقیقات نشان داده مردانی که به دنبال ازدواج مجدد رفته اند هم به همسر و فرزندانش اول خود بی عدالتی کرده اند و هم به خانواده دوم.

وی تاکید کرد: آنهایی که حرف از اسلام در این لایحه می زنند باید مراقب باشند که اسلام را به واسطه عدم اطلاع نسبت به این دین بدنام نکنند.

عضو شورای مرکزی جامعه زینب با بیان اینکه قانون موجود سال 53 قوی تر از این لایحه ای است که به مجلس رفته گفت: این لایحه ازدواج مجدد را آسان و ترویج می کند. به علاوه اینکه زمانی که سه سال پیش به این لایحه اعتراض کردیم می گفتند قانون ضمانت اجرا ندارد و چون برای مرد مجرم مجازات دیده نشده است و بی ضابطه است، می خواهیم در این لایحه ضابطه تعیین کنیم ولی حالا در این لایحه هیچ مجازاتی برای مرد خاطی دیده نشده است.

وی افزود: از نمایندگان حذف ماده 24 و بندی از ماده آخر لایحه که قانون حمایت از خانواده سال 53 را نقض می کند خواستاریم چرا که معتقدیم اگر همان قانون سال 53 اعمال شود بسیار بهتر از این قانون است.

ولی مراد اظهار داشت: از نمایندگان مسئول مجلس توقع داریم که صدای جامعه و زنان را بشنوند و رای به ماده 24 ندهند چرا که تحکیم خانواده با امنیت زنان در خانواده تامین می شود، با تصویب قانونی که امنیت زنان را در خانواده به خطر می اندازد، جامعه متضرر خواهد شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours