دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران با خانواده شیوا نظر آهاری

18 شهریور 1389

دانشجونیوز: جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه تهران روز سه شنبه، ۱۶ شهریورماه به دیدار خانواده شیوا نظرآهاری رفتند و ضمن گفت و گو با خانواده وی، طی بیانیه ای، آنچه را تا کنون بر شیوا رفته را محکوم کرده و همبستگی خود را با این فعال حقوق بشر اعلام داشتند.

به گزارش دانشجو نیوز، این دانشجویان خواستار آزادی بی قید و شرط نظرآهاری شدند.

بیانیه دانشجویان سبز دانشگاه تهران در حمایت از شیوا نظرآهاری به شرح زیر است:

کسانی که خود آزادند، از زندان به ستوه نمی آیند…”

 دکتر علی شریعتی-

در روزگاری که بسیارند مردان پرنام و نشانی که عافیت طلبانه سخن را به سکوت فروخته اند، زنانی هستند که بی هراس از بی عهدی و کج خلقی زمانه، بانگ آزادی خواهی و عدالت طلبی سر میدهند و لرزه بر اندام ظالمان و نامشروعان می نشانند. آنان به حق نه تنها الگویی برای زنان آزاد اندیش ، که اسوه ای برای تمامی انسان های آزادی خواهی هستند که روحشان از انفعال و استبداد در جامعه در رنجی همیشگی است…

شیوا نظر آهاری، فعال حقوق بشر و مدافع حقوق زنان، از جمله این کسان است که در راه احقاق حقوق بشر و حقوق زنان، در کشوری که تنها با برچسب «غربی» بودن، به سادگی همه چیز نامشروع، محکوم و مجازات می شود، هیچگاه سکوت نکرده است. و شگفت آور نیست حکومتی که هر آن چه را که نمی پسندد و بر نمی تابد، اهانت به وجود بی نقص و مقدس خویش بشمارد، این وجدان های بیدار را به زنجیر و زندان کشد و به ضعم خود وادار به سکوت کند.

ما دانشجویان سبز دانشگاه تهران، هم صدا با فعالین حقوق بشر و فعالین مدنی در سراسر دنیا، خواسته های زیر را در مورد پرونده خانم شیوا نظر آهاری بدین شرح اعلام می داریم:

۱ ـ آزادی هرچه سریعتر و بدون قید و شرط خانم شیوا نظر آهاری.

۲ ـ پیگیری روند منصفانه در رسیدگی به پرونده خانم نظر آهاری و ابطال اتهمات واهی و پوچی مانند محاربه و ارتباط با گروههای مخالف خارج از کشور.

۳ ـ پایبندی «جمهوری اسلامی» به تعهدات بین المللی خود در خصوص رعایت حقوق بشر.

و در پایان نیز همبستگی خود را با شیوا نظر آهاری، و استمرار پیگیری هایمان را بر خواسته های فوق اعلام می داریم.

جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه تهران

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours