جزئیات نشست وزرای آموزش عالی/ تصویب شبکه زنان دانشمند مسلمان

17 مهر 1389

خبرگزاری مهر: معاون وزیر علوم با اشاره به برخی دستور کارهای نشست وزرای آموزش عالی در مالزی گفت: تصویب شبکه زنان دانشمند جهان اسلام و رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام در نشست وزرای آموزش عالی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در مالزی بررسی می شود.

دکتر ارسلان قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ما متعقدیم هر معیاری که برای رتبه بندی دانشگاهها در نظر بگیرند از جمله اساتید، توانایی دانشگاهها و دانشجویان همه باید ماهیت همکاری های علمی بین المللی داشته باشند.

وی اضافه کرد: دانشگاههای ایرانی باید وارد رتبه بندی جهانی شوند و امیدواریم به زودی این کار در نشست مالزی با حضور وزرای آموزش عالی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی صورت گیرد.

قربانی با اشاره به همکاریهای بین المللی در بخشهای مختلف از سوی وزارت علوم و دانشگاههای کشور گفت: حضور اساتید ایرانی در خارج از کشور، حضور در همایش های بین المللی و ارتباط با ایرانیان متخصص همه نکات کلیدی در رتبه بندی دانشگاهها هستند.

وی گفت: تاکید ما این است که همکاریهای بین المللی را به عنوان یک فرهنگ در دانشگاههای خود نهادینه کنیم تا در زمان رتبه بندی دانشگاهها این موضوع به عنوان یکی از محورهای کلیدی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی همچنین از در دستورکار قرار گرفتن تصویب شبکه زنان دانشمند جهان اسلام در نشست وزرای آموزش عالی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در مالزی خبر داد.

وی افزود: شبکه زنان دانشمند جهان اسلام یکی از شبکه های علمی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت رئیس جمهور و با همکاری آیسسکو (سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی) تشکیل شده است.

قربانی یادآور شد: این شبکه در ایران دایر و دکتر ماهروزاده به عنوان رئیس آن انتخاب شده است و با توجه به نشستی که در مراکش با حضور مدیرکل آیسسکو برگزار شد در حال نهایی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: ساختمانی به این شبکه علمی اختصاص یافته و مطالعات امکان سنجی برای این شبکه نیز انجام شده است و امیدواریم در نشست مالزی نهایی شده و به تصویب برسد.

معاون وزیر علوم یاد آور شد: نشست وزرای آموزش عالی و فناوری کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در روزهای 27 تا 29 مهرماه 1389 در مالزی برگزار می شود و ایجاد شبکه زنان دانشمند جهان اسلام یکی از دستور کارهای این نشست است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours