تدریس کتاب “کانون جوانمردی” در سربازی

27 مهر 1389

خبرگزاری مهر : رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کتابی با عنوان “کانون جوانمردی” بر اساس منابع آموزشی طرح رحمت تدوین شده و در دوره سربازی تدریس می شود.

مریم مجتهدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر ادامه داد: طبق توافق انجام شده با سازمان عقیدتی سیاسی ستاد نیروهای مسلح قرار است دوره های آموزشی طرح رحمت برای سربازان برگزار شود. در صورت موافقت این سازمان، گذارندن این دوره های آموزشی به عنوان واحد درسی دانشگاه محسوب می شود و در صورت ادامه تحصیل سربازان این واحدها برای آنها محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه با تعدد آموزشهای دوران سربازی استقبال از این دوره های آموزشی کمتر شده است گفت: با احتساب این دوره به عنوان واحد درسی استقبال سربازان از گذراندن این دوره ها بیشتر می شود.

مشاور رئیس جمهور افزود: با توجه به اینکه تحکیم خانواده مهمترین استراتژی مرکز امور زنان و خانواده در دولتهای نهم و دهم است و استحکام و دوام خانواده بیش از هر چیز دیگر به روابط بین زوجین بستگی دارد این امر نیازمند آموزشهای چهره به چهره و مداوم در دوره های مختلف زندگی به ویژه در دوره جوانی است.

وی گفت: معاونت آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده اقدام به تدوین کتب آموزشی با عناوین”کانون مهرورزی” و “کانون جوانمردی” کرده که از منابع آموزشی « طرح رحمت» مرکز است.

مجتهد زاده اظهار داشت: کتاب “کانون مهرورزی” ویژه بانوان تدوین شده است که به نقش مهم زنان در ایجاد آرامش برای پویایی و نشاط خانواده می پردازد و بانوان این مرز و بوم را در راه ایجاد و حفظ ارتباطات صحیح خانوادگی یاری می کند.

وی تصریح کرد: کتاب “کانون جوانمردی” ویژه مردان تدوین شده است که به وظایف مهم مردان در قبال خانواده به ویژه همسران پرداخته و راههای تشکیل خانواده سالم و متعالی را با رویکرد دینی ترسیم می کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours