گشت های ارشاد دوبرابر شد

23 اردیبهشت 1387

«تعداد گشت های ارشاد برای برخورد با بدحجابی از دیروز افزایش یافت.» احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ دیروز با اعلام این خبر در کارگاه آموزشی «تقویت و تعالی رفتار کارکنان پلیس» ادامه داد: «برای استمرار طرح امنیت اجتماعی و ارتقای امنیت زنان با افزایش یکصد واحد گشتی پلیس برخورد با بدپوششی و عاملان ترویج فرقه های خرافی و مزاحمان خیابانی تشدید می شود.»

به گفته رادان پلیس تهران در چارچوب طرح امنیت اجتماعی شهروندان و به منظور افزایش و ارتقای میزان احساس امنیت زنان از صبح روز یکشنبه (22 اردیبهشت) تعداد گشت های ارشاد دوبرابر شده است. رادان در صحبت هایش تاکید کرد که پلیس پایتخت در سال جاری توجه ویژه ای به ارتقای امنیت زنان خواهد داشت.

همچنین به گفته رادان، برخورد با مزاحمان نوامیس از این هفته تشدید خواهد شد و نیروی انتظامی با کسانی که با اقدامات و رفتارهای نابهنجار خود موجب ترویج کج رفتاری در جامعه می شوند و امنیت زنان و کودکان را به خطر می اندازند، قاطعانه برخورد خواهد کرد. برخورد قاطعانه پلیس با مزاحمان خیابانی، از جمله اموری است که رادان بر آن تاکید کرد و از کارکنان و ماموران تحت امرش می خواهد تا خود را بیش از پیش برای مقابله با این مجرمان، کجروان و منحرفان اجتماعی آماده کنند.

دیروز نیروی انتظامی درباره جزییات طرحی که اجرایی شده توضیح بیش تری نداد اما در نمابر ارسالی اش به روزنامه ها از قول رییس پلیس پایتخت وعده داد به زودی در یک مصاحبه مطبوعاتی روش های مختلف افزایش امنیت زنان مورد بحث قرار خواهد گرفت.او همچنین با تاکید خاصی گفت: «طرح امنیت اجتماعی با از میان رفتن تمامی کج روی ها و انحرافات رفتاری و اجتماعی در جامعه استمرار خواهد یافت.»

طرح برخورد با بدحجابی در قالب طرح امنیت اجتماعی دو سال است که توسط نیروی انتظامی اجرا می شود که به گفته مسوولان نیروی انتظامی و مجریان، این طرح از ماموریت های ذاتی این قواست.طرح امنیت اجتماعی در قالب برخورد با بدحجابی با اراذل و اوباش، جمع آوری معتادان خیابانی و … اجرا و در سال جدید نیز ابعاد جدیدی یافت.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی چندی پیش از طرح برخورد با مساله غیراخلاقی در شرکت های خصوصی سخن گفت؛ طرحی که طبق آن مقرر شده نظارت دقیق تری بر فعالیت شرکت های خصوصی شود تا اگر روابط ناسالمی ایجاد شده، روابط کنترل شود و برخورد با آن ها صورت گیرد. احمدی مقدم درباره این طرح توضیح داده بود پلیس پایتخت به زودی طرح برخورد با بدحجابی در شرکت های خصوصی و مراکزی نظیر کافی شاپ ها، کافی نت ها، تالارها و رستوران ها را از سر می گیرد و با مخلان امنیت و قانون شکنان به شدت برخورد می کند.

جزییات برخورد با شرکت های خصوصی توسط نیروی انتظامی را چند روز پیش احمد روزبهانی، رییس پلیس امنیت اخلاقی «ناجا» اعلام کرد. او برخی شرکت های خصوصی را به اختاپوس تشبیه کرد که به جان مملکت افتاده اند: «در مواردی مشاهده شده که یک چهار دیواری به نام شرکت باز و تبدیل به لانه فساد، مکانی برای ارتباطات نامشروع و خرید و فروش های غیرقانونی شده است.» اما روزبهانی از نحوه برخورد با این شرکت ها چیز بیش تری نگفت و آن را به زمان اجرایی شدن و رفتن به سراغ این شرکت ها موکول کرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours