بانک اطلاعات سلامت زنان تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

29 مهر 1389

خبرگزاری بین المللی زنان : مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در امور بانوان از راه‌اندازی بانک اطلاعات سلامت زنان تا پایان امسال ‌خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت خبرگزاری زنان ، بتول احمدی امروز در نخستین همایش سلامت زنان در دانشکده بهداشت دانشگاه تهران افزود: در این بانک اطلاعاتی امکان دسترسی به امکانات و مباحث مربوط به سلامت زنان، تحقیقات انجام شده از سراسر جهان و ایران در خصوص سلامت و بهداشت زنان قرار خواهد گرفت.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در امور بانوان، هدف از برپایی این همایش را حساس سازی محققان و اساتید و دیگر افراد فعال در زمینه تخصص‌ پزشکی در بخش زنان دانست و افزود: با توجه به این نکته می‌توان با تمرکز بیشتر و با اولویت سلامت زنان فعالیت‌های خوبی را در کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی و ارائه راه‌حل استفاده کرد.

وی افزود: دفتر امور زنان دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در نظر دارد با بهره‌برداری از پتانسیل این دانشگاه به عنوان دانشگاه طراز اول و حضور قوی اساتید زن و با تشکیل شبکه ارتباطی مستقیم با اساتید خصوصاً اساتید زن و با استفاده از نتایج تحقیقات علمی آنها در زمینه شایع ترین بیماری‌ها و با استفاده از راه‌های مختلف از بروز مشکلات جلوگیری کند.

احمدی اضافه کرد: دفتر امور زنان در خصوص شایع‌ترین بیماری‌ها و آسیب‌پذیری زنان با سازمان‌های مربوطه و دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مسائل اجتماعی، فرهنگی، مذهبی را هر دو ماه یکبار در قالب نشست‌ برگزار کند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در امور بانوان اظهار داشت: در خصوص سلامت زنان قبلاً بیشتر در مسئله باروری زنان بیشتر کار می‌شد و کنترل جمعیت نیز از بحث‌های مربوطه بود، اما هم‌اکنون مهمترین برنامه‌های دفتر امور زنان پرداختن به بیماری‌های شایع نظیر سرطان در زنان، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان دهانه، رحم سرطان سینه، پوکی استخوان و سلامت روان به شمار می‌رود.

وی اهمیت دادن به سلامت روان زنان را کمک بزرگی در کنترل و شیوع بیماری‌ها دانست و افزود: بر همین اساس طبق شعار امسال مراقبت از زنان، حرکت به سوی آینده در دستور کار دفتر امور بانوان قرار گرفته است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours