بان کی مون: تمامی کشورها باید برای کاهش و از بین بردن خشونت علیه زنان تلاش کنند

29 آذر 1389

ایسنا : شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که تمامی کشورها باید برای کاهش و از بین بردن آزار و خشونت‌ علیه زنان در جهان تلاش کنند.

به گزارش سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: قطعنامه مصوب سال 1960 میلادی که با موضوع « زنان، صلح و امنیت» مورد پذیرش کشورهای جهانی قرار گرفته بود، هم اکنون و با توجه به افزایش درگیری و جنگ‌های داخلی باید بیش از پیش در کشورهای جنگی اجرایی و مدنظر قرار گیرد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز در این باره اظهار کرد: برای اجرای بهتر برنامه‌های کاهش خشونت‌ها باید پلیس ویژه زن تربیت و استخدام کرد. باید در مراکز آموزشی و رسانه‌های دولتی و خصوصی در مورد خشونت‌های خانگی، تعرضات جنسی و قتل‌های ناموسی به اقشار مختلف جامعه اطلاع رسانی شود .

به گزارش ایسنا، «مارگوت وال استروم» ـ نماینده ویژه‌ سازمان ملل متحد ـ در مورد خشونت‌های جنسی در مناطق درگیر جنگ ـ به پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، گفت: تمام زنان و دختران در جهان ممکن است مورداین گونه خشونت‌ها قرار گیرند. قطعنامه و تعهدی که امروز توسط کشورهای جهان مورد تایید قرار می‌گیرد، برای ریشه کنی این خشونت‌ها است. باید تلاش کنیم تا خشونت‌های جنسی در جهان چه در زمان جنگ و چه در دوران صلح به طور کامل از بین برود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours