امضای تفاهم نامه با مصر در حوزه زنان/ دیدار دوجانبه با اردن و قزاقستان/رییس شورای ملی زنان کشور مصر: اجلاس وزرای زنان فرصتی برای جلب آرا در زمینه راه‌اندازی سازمان توسعه زنان است

29 آذر 1389

خبرگزاری مهر : معاون امور بین الملل مرکز امور زنان و خانواده گفت: با توجه به هماهنگی قبلی و درخواست مصر برای دیدار دوجانبه با مسئولان ایرانی حوزه زنان، تفاهم نامه ای در زمینه زنان و خانواده با این کشور امضا می شود.
شهین کربلایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امضای تفاهم نامه ها یکی از بخشهای کاری سومین اجلاس وزاری امور زنان کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی است که با توجه به تقاضای برخی کشورها طراحی شده و تا کنون از چند کشور درخواست دیدار دوجانبه برای تبادل و یا امضای تفاهم نامه داشته ایم.

وی اظهار داشت: کشورهایی مانند مصر، قزاقستان و اردن تقاضای دیدار با رئیس مرکز امور زنان ایران و همسر رئیس جمهور دارند که در این زمینه دیدارهای تنظیم شده است.

کربلایی با بیان اینکه در این دیدارهای دوجانبه تفاهم نامه هایی که محتوای آن قبلا تهیه شده و به موافقت وزارتخانه های امور خارجه هر دو کشور رسیده امضا می شود اظهار داشت: تفاهم نامه ها با توجه به شرح وظایف مرکز امور زنان مبتنی بر سیاستگذاری در امور کودکان، زنان و خانواده است و تمام محور آن بندهایی اجرایی در این موضوعات است.

معاون امور بین الملل مرکز امور زنان و خانواده افزود: انجام فعالیتهای فرهنگی و علمی در حوزه زنان از جمله بندهای این تفاهم نامه است.

رییس شورای ملی زنان کشور مصر: اجلاس وزرای زنان فرصتی برای جلب آرا در زمینه راه‌اندازی سازمان توسعه زنان است

رییس شورای ملی زنان کشور مصر، اجلاس وزرای زنان در تهران را فرصت مغتنمی برای جلب آرای کشورهای عضو OIC در زمینه راه‌اندازی «سازمان توسعه» عنوان کرد.

فرخنده حسن در گفت‌وگو با خبرنگار «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این که کشور مصر پیشنهاد تاسیس سازمان توسعه زنان را در اجلاس گذشته مطرح کرده بود، اظهار کرد: فعالیت اصلی این سازمان در حوزه مطالعات و پژوهش متمرکز است.

وی با اشاره به این که در اجلاس دوم وزاری زنان در قاهره تعدادی از کشورها رای موافق خود را در این زمینه اعلام کردند، یادآور شد: با این وجود هنوز اجماعی درباره فعالیت این سازمان در میان کشورهای عضو OIC صورت نگرفته است.

رییس شورای ملی زنان کشور مصر، با اشاره به تدوین اساسنامه این سازمان در سال جاری از انجام رایزنی‌هایی در طول اجلاس سوم برای جلب نظر نمایندگان دیگر کشورهای عضو OIC در زمینه راه‌اندازی سازمان توسعه زنان خبر داد و خاطر نشان کرد: هیات مصری از هم اکنون برای جلب آرای کشورهای حاضر و نزدیک شدن به اجماع، رایزنی‌های خود را آغاز کرده است.

وی در خاتمه بر ضرورت پیگیری اجرای برنامه عمل مصوب دومین اجلاس وزرای امور زنان در قاهره تاکید و اجلاس تهران را گام جدی و موثری در راستای پیاده سازی ایده‌ها و برنامه‌های مطرح شده در دو اجلاس گذشته دانست.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours