فضای مجازی در دورکاری، میان مدیریت زنان در خانواده و کار بازاری تعادل ایجاد می کند

29 آذر 1389

خبرگزاری بین المللی زنان “ایونا” : دبیر کمیته برگزاری اجلاس گفت: گسترش مشاغل خانگی و استفاده از فضای مجازی در دورکاری، و در نهایت سرفصل ویژه کارآفرینی دارای انعطاف وسیع در ایجاد تعادل و توازن میان مدیریت نقش های زنان در حوزه خانواده و کار بازاری است.

به گزارش خبرگزاری زنان ، لیلا سادات زعفرانچی مسئول کمیته تدوین بیانیه این اجلاس، اظهار داشت: در فضایی که کشورها در جهت تعاملات اقتصادی پیش از هر زمان دیگری به ارتباطی سازنده نیازمند می باشند، اعمال تحریم های اقتصادی به بهانه های غیر منطقی سیاسی، جامعه جهانی را به مخاطره انداخته است.
وی با اشاره به اینکه نمونه این تحریم ها را می توان در فشار به زنان و کودکان مشاهده کرد، افزود: با وجود تحریم ها کشور ایران دارای اقتصادی نوظهور است و فرصت مناسبی را در جهت سرمایه گذاری خارجی به وجود آورده است، به گونه ای که به رغم کاهش میزان رشد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان، ایران در میان ده کشور برتر، در رتبه ششم قرار گرفته است.

زعفرانچی با اشاره به مبنای استحکام خانواده، خاطر نشان کرد: اهتمام ایران به اصل عدالت در فرایند پیشرفت در به چالش کشیدن فقر “خانواده” تجلی یافته ، لذا آنچه هدف است استحکام بنیان خانواده بر مبنای دسترسی سرپرستان خانوار به فرصت های اقتصادی است.

به گفته دبیر کمیته برگزاری اجلاس ، زنان سرپرست خانوار در اولویت خدمت رسانی فعالیت های دولتی قرار دارند.

وی افزود: گسست سیستم مصرف و تولید در ساختار اقتصادی کشورهای اسلامی نیازمند بازنگری است ، چرا که الگوی مصرف در پناه انبوه کالاها و خدمات وارداتی شکل گرفته و در ایجاد تقاضای موثر برای تولیدات ملی فاقد کارایی لازم است.

زعفرانچی با بیان نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف خانوار گفت: زنان علاوه بر تاثیر شگرف خود در اصلاح الگوی مصرف خانوار، نقشی موثر را در تربیت نسلی آگاه به ادبیات تنظیم مصرف در کشورهای اسلامی دارند.

دبیر کمیته برگزاری اجلاس اظهار داشت: صرف نظر کردن از ایجاد تعادل میان اشتغال زنان و حفظ امنیت خانواده توسط دولت ها، تحمیل هزینه های روز افزون ناشی از ناامنی خانوادگی و اجتماعی به ملت ها را موجب خواهد شد.

وی ادامه داد: گسترش مشاغل خانگی و استفاده از فضای مجازی در دورکاری، و در نهایت سرفصل ویژه کارآفرینی دارای انعطاف وسیع در ایجاد تعادل و توازن میان مدیریت نقش های زنان در حوزه خانواده و کار بازاری است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید می رود در کنار آگاهی روزافزون زنان، بتوان شاهد حضور پرشور آنان در ارتقا ادبیات اقتصادی در ابعاد ملی و بین المللی بود، به گونه ای که حضور زنان بتواند فرهنگ اقتصاد جهانی را التیام بخشیده و اقتصاد را از هدفی جهت مطامع سیاسی به ابزاری جهت رشد و تکامل انسانی تبدیل نماید.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours