حمایت آموزش و پرورش از مفرح سازی مدارس دخترانه

24 دی 1389

ایسنا : مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش از طرح توسعه تشویقی به منظور «مفرح سازی مدارس دخترانه» حمایت کرده و اعتبارات آن را تخصیص می‌دهد.

مهری سویزی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به شاداب سازی مدارس دخترانه کشور، افزود: مفرح و محفوظ بودن مدارس دخترانه یکی از برنامه‌هایی است که دفتر امور زنان در وزارت آموزش و پرورش آن را پیگیری می‌کند و با همکاری‌های که با سازمان نوسازی صورت گرفته، مدارس جدید التاسیس با محوریت حیاط مرکزی ویژه‌ مدارس دخترانه احداث می‌شود.

وی تاکید کرد: این طرح درباره مدارس جدید التاسیس قابلیت اجرایی دارد، این در حالیست که بسیاری از مدارس دخترانه کشور نیازمند متناسب سازی هستند.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای متناسب سازی این مدارس یکی از برنامه‌های که در دفتر امور زنان پیگیری می‌شود، طرح توسعه تشویقی برای مفرح سازی مدارس دخترانه است.

وی یادآور شد: به مدیران مدارس دخترانه اعلام شده است، چنانچه فضا و بافت ساختمان‌های اطراف مدارس این اجازه را می‌دهند که با کمترین تغییرات، طرح شاداب سازی و حفاظت مدارس دخترانه انجام بگیرد، آموزش و پرورش اعتبارات آن را در برنامه خود گنجانده و به این مدارس اختصاص دهد.

سویزی اظهار کرد: ایجاد تغییرات کم در فضا و فیزیک مدارس از جمله درخت کاری در اطراف مدرسه یکی از طرح‌های است که می‌تواند در مناسب سازی مدارس دختران مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که مدارس دخترانه می‌توانند با تغییرات اندکی فضای مفرح و مناسبی را برای تحصیل این دانش‌آموزان فراهم آورند، خاطر نشان کرد: محفوظ بودن مدارس دخترانه به معنای کشیدن دیوارهای و یا حصارهای بلند نیست، بلکه باید فضای مدارس دخترانه ضمن مفرح بودن از اشراف ساختمان‌های همجوار و خارج از دید باشند.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: رابطان دفتر امور زنان آموزش و پرورش در سراسر کشور موظفند گزارش مدارس دخترانه‌ای را که قابلیت تغییر برای مفرح سازی و حفاظت دارند را به آموزش و پرورش استان اعلام کنند تا برنامه‌های اجرایی آن در دستور کار قرار گیرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours