ادغام مرکز امور زنان نباید به حذف آن بینجامد

24 دی 1389

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ادغام مرکز امور زنان با هر یک از سازمان‌ها یا وزارتخانه‌ها نباید به حذف‌ این مرکز بینجامد، گفت: ادغام مرکز امور زنان نباید محدودکننده فعالیت‌های این مرکز باشد.

حجت‌الاسلام حسن ملک‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت ایران را زنان تشکیل می‌دهند، مرکز امور زنان تاکنون توانسته است فعالیت‌های ارزشمندی را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای شکوفایی استعدادهای بانوان ایرانی در تمام سطوح سنی، برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم، عنوان کرد: با توجه به تأکید ویژه اسلام در خصوص خانواده و نقش مؤثر زنان در مدیریت، باید برای حفظ و تقویت کانون خانواده و زنان به عنوان مهمترین عامل تکامل و رشد جامعه توجه داشته و از تمام ظرفیت‌ها‌ی موجود در شکوفایی استعداد‌های آنان استفاده کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: مرکز امور زنان می‌تواند با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌‌های اساتید حوزه و دانشگاه و صاحبنظران و کارشناسان برنامه‌ریزی جامعی داشته باشد تا بتواند از توانمندی‌ها و استعدا‌های بسیار زنان که در بخش‌های مختلف و دوشادوش مردان در امور مختلف تلاش می‌کنند، استفاده کند.

وی در ادامه بیان کرد: با در نظر گرفتن شرایط جهانی و اهدافی که در برنامه پنجم توسعه مشخص شده است، باید تلاش بیشتری در زمینه رشد و پیشرفت زنان صورت گیرد؛ ادغام مرکز امور زنان با یکی از وزارتخانه‌ها در صورتی که بتوان از مزایا و پتانسیل‌های آن در جهت توسعه این مرکز گام برداشت، نباید محدودکننده حداقل فعالیت‌های کنونی مرکز امور زنان باشد.

حجت‌الاسلام ملک‌محمدی با بیان اینکه مرکز امور زنان باید آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی را نیز در دستور کار خود قرار دهد، اظهار داشت: این مرکز باید در خصوص مسائل اجتماعی، فرهنگی و علمی زنان ایرانی آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی کند؛ هنوز طرحی مبنی بر ادغام مرکز امور زنان در مجلس مطرح نشده بلکه کاهش تعداد وزارتخانه‌ها در برنامه پنجم توسعه به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است که باید بر طبق آن تعداد وزارتخانه‌ها را کاهش دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه 50 درصد از افراد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، تأکید کرد: در تصمیم‌گیری‌ها به منظور تعیین وضعیت مرکز امور زنان باید شأن زنان را مد نظر قرار داد و نقش این قشر در تمام شئون جامعه را لحاظ کرد.

وی ادامه داد: زنان در پیدایش، تداوم انقلاب، جنگ ‌تحمیلی، دفاع از ارزش‌ها، اصول ولایت و رهبری نقش نخست را ایفا کرده‌اند که باید با در نظر گرفتن این قدرت زنان، نسبت به ادغام مرکز امور زنان با وزارتخانه یا سازمان‌های دیگر تصمیم‌گیری کرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours