راه اندازی کمپینی در افریقای جنوبی در اعتراض به خشونت علیه زنان

ترجمه: فخری شادفر-16 خرداد 1387

 دختران ما آینده ای ندارند

بخش محلی سازمان ملی زنان، در دهکده دورافتاده ای در شمال آفربقای مرکزی، کمپینی را در اعتراض به موضوعاتی همچون ختنه زنان، بارداری اجباری، ازدواج در سنین پائین و پیش از موقع، و تعدد زوجات جهت هشدار به زنان برای حقوقشان راه اندازی کرده است.

مارگریت زانابا رئیس انجمن محلی سازمان ملی زنان می گوید: «ما در یک جامعه سنتی زندگی می کنیم که هنوز به چشم فرودست به ما نگاه کرده و حقوقمان را نادیده می گیرد. ما قربانیان خشونت هستیم و دختران مان دیگر زنده نیستند.»

وی می گوید: «ما از قدرت مرکزی خیلی دور هستیم. مردان علاقمند به حفظ روابط سنتی هستند. ما هم به سنت های مان احترام می گذاریم، آنها بخشی از فرهنگ ما هستند؛ اما جهان تغییر کرده است، زنان در دیگر کشورها هم تغییر کرده اند، جامعه به آنها احترام می گذارد، در صورتی که در اینجا برعکس است.»

یک زن مسلمان که می خواست ناشناس بماند در دیدار با نمایندگان UN و دولت گفت دختران جوان ما بین 9 تا 13 سال از قطع یا ختنه بخشی از اندام جنسی شان (کلتیوریس) در رنجند.

 قانون خانواده باید تغییر کند

زانابا می گوید: «چند همسری، تنش هایی را که در میان فرزندان در رابطه با ارث و میراث وجود دارد، چند برابر می کند. زنان در اینجا تعداد فرزاندشان را کاهش داده اند به ویژه دختران را، چراکه آنها آینده ای ندارند.»

او می گوید: «حکومت باید مانع ازدواج زودهنگام یا پیش از موقع بچه ها بشود، آنها برای خانه داری و تحمل هوو بسیار جوان هستند و حاملگی و بچه دار شدن بعضی هایشان باعث مرگ و میر آنها می شود. ما می خواهیم بچه ها به مدرسه بروند، تا برای از بین بردن فساد و خشونت به ما کمک کنند.»

به گفته زانابا، کمپین آنها تصمیم دارد که مردم را نسبت به این قربانیان خشونت و حقوق زنان حساس کند.
«ما می خواهیم به خشونت علیه زنان و دختران جوانمان پایان داده شود.» وی می افزاید: «خواست اصلی که ما خواهان آن هستیم، حساس شدن جامعه، احترام از طرف مردان، و شرکت زنان در تصمیم گیری ها است.»

خوشبختانه وزیر هم نظر مثبت دارد و می گوید: «من هم یک زن هستم، یک مادر مثل شما، می دانم که شما چه می کشید؟ قانون خانواده باید تغییر کند!» وی به پدران، جهت آموزش دختران توصیه می کند که اجازه دهند دختران به مدرسه بروند، زیرا که کشور به شهروندان تحصیل کرده جهت توسعه نیاز دارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours