فقط در یک روز اتفاق افتاد: توزیع 3 هزار جزوه همگرایی بین مردم

۰ min read

3 خرداد 1388

مدرسه فمینیستی: به همت برخی از اعضا و گروه های فعال همگرایی جنبش زنان، فقط در یک روز حدود سه هزار نسخه از جزوات تشریحی ائتلاف همگرایی جنبش زنان، میان شهروندان تهرانی توزیع شد.

روز گذشته (شنبه دوم خرداد 1388) با هماهنگی اعضای همگرایی جنبش زنان، تصمیم گرفته شد تا بر مبنای توافق عمومی در مورد «بهره گیری هوشمندانه از لحظه ها و ثانیه های تاریخی از فضای انتخاباتی»، از تجمع بزرگ اصلاح طلبان که به مناسبت سالروز دوم خرداد، در استودیوم آزادی برگزار می شود، کمال استفاده در جهت آگاهی بخشی و طرح مطالبات اساسی همگرایی جنبش زنان، صورت بگیرد و افزون بر گفتگوی چهره به چهره با مردم، جزوات تشریحی و بروشورهای همگرایی میان شهروندان تهرانی (که اکثریت تجع کنندگان را جوانان پرشور تشکیل می دادند) توزیع گردد.

با این استدلال، به همت اعضا و فعالان جوان همگرایی، حدود سه هزار نسخه از این جزوات، تکثیر و آماده شد و در آن مراسم بین مردم توزیع گردید.


عکس: نسرین جودکی

این تجربه موفق و انرژی بخش، وقتی در کنار برگزاری موفقیت آمیز کارگاه های آموزشی در شهرستان ها، و نیز برخورد متعهدانه و فعال اعضای همگرایی نسبت به بیان مطالبات به شکل حضوری، و تاکید مداوم و محکم بر مطالبات زنان در مواجهه «چهره به چهره» با مردم و با کاندیداهای ریاست جمهوری و نیز اعضای ستادهایشان، قرار می گیرد، جملگی این نوید و نتیجه را به دست می دهد که این ائتلاف بزرگ زنانه، آرام آرام در حال شکل دادن به نوع تازه ای از تلاش های دسته جمعی و مستقل زنانه در جامعه مدنی کشورمان است.

درخلال دو هفته اخیر، اعضای همگرایی جنبش زنان توانسته اند کارگاه های آموزشی «کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان» را در شهرهای مختلف کشور سازمان دهد:

کارگاه کنوانسیون «رفع هرگونه تبعیض علیه زنان » دراصفهان

کارگاه های آموزشی کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان توسط «همگرایی جنبش زنان» در شیراز کلید خورد

اصفهانی ها میزبان کارگاه آموزشی و نشست همگرایی جنبش زنان

سفیران همگرایی جنبش زنان در تبریز: ترویج کنوانسیون رفع تبعیض

و همچنین نشست هایی در مورد تشریح اهداف برابری طلبانه همگرایی جنبش زنان در کنار گوشه های مختلف کشور در جریان است:

شهلا لاهیجی از اعضای همگرایی جنبش زنان: زنان ایران به چوپان و راهنما نیاز ندارند

حضور همگرایی در نشست های جنبش دانشجویی

همگرایی جنبش زنان در مرکز چهارمحال بختیاری

پخش بروشورهای همگرایی در استادیوم تختی تبریز / لیلا صحت

پیش از آن در روز شنبه 5 فروردین ماه 1388، «کنفرانس مطبوعاتی» که به منظور اعلام موجودیت «همگرایی جنبش زنان برای طرح مطالبات در انتخابات» برگزار شد سیمین بهبهانی، شیرین عبادی، اعظم طالقانی، الهه کولایی، شهلا لاهیجی، فرزانه طاهری و شهلا اعزازی به سخنرانی پرداختند.بازتاب این کنفرانس مطبوعاتی را می توانید در اینجا ملاحظه فرمایید.

از سوی دیگر تولید و توزیع بولتن های هفتگی همگرایی جنبش زنان به منظور مونیتور کردن سخنان کاندیداها، از فعالیت های دیگر همگرایی زنان است که توانسته به شفاف سازی سخنان کاندیداها در مورد حقوق و مطالبات زنان یاری رساند. نمونه این بولتن ها را می توانید در اینجا ملاحظه فرمایید.

انبوه مصاحبه های اعضای همگرایی با رسانه های مختلف برای رساندن پیام و اهداف این همگرایی جنبش زنان ایران، از جمله ی فعالیت های متنوع این همگرایی به شمار می آید.

اگر اوضاع به همین روال پیش برود و اتفاق غیرمنتظره ای رخ ندهد، بی شک همگرایی زنان خواهد توانست که «حضور مستقل» جنبش زنان را در تحولات اجتماعی و سیاسی ایران، تثبیت نماید.

نخستین گام بلند همگرایی (حضور کاملا مستقل جنبش زنان در انتخابات _ که برای اولین بار اتفاق افتاده است) دارد به همت تک به تک اعضای همگرایی به بار می نشیند. باید به فکر گام های بعدی بود.

بیانیه آغاز به کار همگرایی جنبش زنان برای طرح مطالبات در انتخابات

جزوه تشریحی همگرایی با عنوان: «خواسته های زنان از رییس جمهوری آینده»

بیانیه کمیته تبلیغ و ترویج «همگرایی جنبش زنان»: از کاندیداهای تایید صلاحیت شده می خواهیم به رد صلاحیت زنان داوطلب کاندیداتوری ریاست جمهوری اعتراض کنند

گفتنی است که علاوه بر همگرایی جنبش زنان تاکنون دانشجویان، مادران صلح، ناشران کتاب، هنرمندان و سندیکای کارگران شرکت واحد و…نیز به طرح مطالبات و پرسش های خود از کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخته اند. برخی از بیانیه های این گروه ها را می توانید در زیر مشاهده فرمایید:

مطالبات و پرسش های سندیکای کارگران شرکت واحد از کاندیداهای ریاست جمهوری

مطالبات مادران صلح از رئیس جمهور دهم

مطالبات و پرسش‌های ناشران از کاندیداهای ریاست جمهوری

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours